در نشست شورای امنیت مطرح شد؛

تکرار اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۷:۲۸:۵۹
کد خبر: ۷۵۷۵۹۵
تکرار اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران
نشست شورای امنیت سازمان ملل به ریاست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با موضوع منع تکثیر سلاحهای هسته ای آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ در سخنان خود به عنوان رئیس جلسه گفت: «ایالات متحده برای مقابله با سلاحهای کشتار جمعی گامهای بزرگی برداشته است.» 

وی به حمله ماه آوریل آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه به خاطر استفاده از تسلیحات شیمیایی اشاره کرد و از سران این کشورها به خاطر همراهی با آمریکا در حمله به سوریه تشکر کرد.

ترامپ درباره ایران نیز با تکرار ادعاهای خود درباره حمایت ایران از تروریسم گفت: «حکومت ایران درحال صادرات خشونت و ناامنی در منطقه است. این کشور به صورت غیرقانونی اقدام به خریداری کالاهای حساس برای پیشبرد برنامه موشک‌های بالستیک خود می‌کند و این موشک‌ها را در سراسر خاورمیانه تکثیر می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود ایران را به عنوان «کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم» توصیف کرد و گفت: «این کشور اقدام به دامن زدن به درگیری‌ها در منطقه و فراسوی آن می‌کند.»

او گفت: نباید به حکومتی با این سابقه اجازه دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای داده شود و او به همین دلیل او در سال جاری خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام را اعلام کرده است. 

وی مدعی شد که از زمانی که توافق هسته‌ای با ایران امضا شده است رفتار ایران در منطقه تهاجمی‌تر شده است.

وی تاکید کرد که آمریکا با اعمال تحریمهای سنگین علیه ایران به دنبال تغییر رفتار ایران و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاحهای هسته ای است. 

وی در این راستا به آغاز دور تازه تحریمهای آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر اشاره کرد و به کشورهای دیگر هشدار داد که نقض تحریمهای آمریکا عواقب سختی در بر خواهد داشت.

وی سپس از اعضای شورای امنیت خواست که اجازه ندهند ایران به سلاح هسته ای دست یابد. 

ترامپ در ادامه با اشاره به بحران سوریه به مساله ادلب اشاره کرد و گفت: از ترکیه که به درخواست وی از خونریزی در ادلب جلوگیری کرده اند تشکر میکنم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز