یادداشت محمدرضا عارف به مناسبت حادثه تروریستی اهواز؛

اقوام در صف اول مبارزه با توطئه‌ها قرار دارند

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۹:۳۴:۰۱
کد خبر: ۷۵۸۲۰۷
اقوام در صف اول مبارزه با توطئه‌ها قرار دارند
رئیس فراکسیون امید، طی یادداشتی به بررسی حادثه تروریستی اهواز پرداخت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید، طی یادداشتی به بررسی حادثه تروریستی اهواز پرداخت و با تاکید بر اینکه در برهه‌های حساس همیشه شاهد بودیم اقوام و مذاهب مختلف در برابر توطئه‌های مختلفی که علیه کشور ایران صورت گرفته در صف اول مبارزه با این گونه توطئه‌ها و دسیسه‌ها قرار داشتند، تصریح کرد: در خصوص حقوق شهروندی اقوام حاکمیت باید بیش از گذشته حساس باشد و بدانیم که کوچکترین غفلت در این زمینه تبعات جبران ناپذیری برای نظام اسلامی خواهد داشت.

متن این یادداشت که در روزنامه ایران یا عنوان "الزامات همبستگی ملی" منتشر شده است، به شرح زیر است:

حادثه تروریستی اهواز که منجر به شهادت عده‌ای از هموطنان‌مان شد، بار دیگر ضرورت حفظ همبستگی ملی در داخل کشور را مورد تأکید قرار داد. ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های محترم شهدای این حادثه تروریستی تلخ، بیان چند نکته در این خصوص حائز اهمیت است.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران گروه‌های مختلفی در خارج و بعضاً داخل کشور درصدد ضربه زدن به امنیت نظام جمهوری اسلامی بودند و هدف‌شان در نهایت سرنگونی نظام بود. در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب‌های دیگر شرایط متلاطمی در کشور حاکم بوده که به همین دلیل شاهد ترورهایی در همان سال‌ها بودیم و متأسفانه در این گونه حوادث برخی از یاران انقلاب را از دست دادیم. آنچه توانست عمر انقلاب اسلامی را به عدد 40 برساند، در درجه اول وحدت بین مسئولان و در درجه دوم وحدت بین مردم و مسئولان  و همبستگی ملی بوده است. در کنار تنوع قومیتی در داخل کشور که همیشه برای نظام اسلامی یک فرصت تلقی می‌شود، در برهه‌های حساس در طول این 40 سال همیشه شاهد بودیم اقوام و مذاهب مختلف در برابر توطئه‌های مختلفی که علیه کشور ایران صورت گرفته در صف اول مبارزه با این گونه توطئه‌ها و دسیسه‌ها قرار داشتند از این رو در حادثه تروریستی اخیر نیز اقوام مختلف بخصوص قومیت‌های مختلف عزیزی که در استان خوزستان حضور دارند مانند گذشته اجازه نخواهند داد امنیت کشور تحت‌الشعاع برخی خواسته‌های نامشروع قرار بگیرد. از سوی دیگر با بررسی‌های کارشناسانه و دقیق باید نقاط ضعف احتمالی درخصوص مسائل امنیتی و اطلاعاتی در ارتباط با حادثه تروریستی اهواز احصا و مسئولان مربوطه نسبت به رفع آنها اقدام کنند. یکی از راه‌های تقویت همبستگی ملی رعایت حقوق شهروندی است. متأسفانه در این خصوص نگرانی‌هایی وجود دارد و شایسته نظام اسلامی نیست که بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب درخصوص رعایت حقوق شهروندی بخصوص در دستگاه‌های متولی این موضوع گزارش‌های بعضاً نگران کننده به گوش برسد. بویژه درخصوص حقوق شهروندی اقوام حاکمیت باید بیش از گذشته حساس باشد و بدانیم که کوچک‌ترین غفلت در این زمینه تبعات جبران ناپذیری برای نظام اسلامی خواهد داشت. معتقدم در شرایط فعلی رمز ارتقای همبستگی  و وحدت ملی گفت‌وگوی ملی بین تمامی جریان‌ها و اقوام است حتی کسانی که با برخی سیاست‌های حاکمیت در برخی زمینه‌ها مخالف هستند هم باید ذیل چتر نظام اسلامی قرار بگیرند و با آنها نیز زمینه گفت‌وگو را فراهم کرد.

نظر شما