معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه:

اقدام عملی برای جلوگیری از جنایات اسرائیل در فلسطین انجام شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۹:۴۳:۲۹
کد خبر: ۷۵۸۲۱۸
اقدام عملی برای جلوگیری از جنایات اسرائیل در فلسطین انجام شود
معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و خواستار اقدام عملی برای جلوگیری از آن شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «غلامحسین دهقانی»، معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه، در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس، حقوق بین‌الملل را نادیده گرفته، با تصمیمات نهادهای بین الملی از جمله بسیاری از قطعنامه های مصوب مجمع عمومی و شورای امنیت مخالفت کرده و با ادامه ارتکاب جرایم جنگی متعدد، اتخاذ سیاست های تبعیض نژادی، نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر و گسترش شهرک سازی و آواره نمودن بسیاری از فلسطینیان معاهدات بین المللی حقوقی، را نقض کرده است. این رژیم با تولید سلاح های هسته ای و دیگر تسلیحات کشتار جمعی به خطری جدی در عرصه جهانی تبدیل شده و بطور آشکار صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

دهقانی افزود: افزایش فعالیت‌های غیرقانونی شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی که نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو می باشد و نیز ارتکاب جنایات جنگی توسط این رژیم، نشانگر عدم تمایل آن به صلح با فلسطینیان می باشد. این رژیم بدلیل برخورداری از حمایت های بی دریغ دولت کنونی آمریکا، ماسک صلح طلبی خود را کنار نهاده و با اعلام دولت واحد یهودی حقوق برای فلسطینان جهت داشتن دولت فلسطینی را نادیده گرفته است.

وی ضمن محکومیت تصمیم اخیر دولت آمریکا در شناسایی بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز انتقال سفارت آن به بیت المقدس، این اقدام را نقض فاحش حقوق بین الملل و قطعنامه های ملل متحد دانسته و تصریح کرد: بدون توجه به درخواست های مشروع مردم فلسطین از جمله برخورداری از حق تعیین سرنوشت و پایان تجاوزگری و اشغال، دستیابی به راه حل عادلانه برای مساله فلسطین غیرممکن می باشد.

دهقانی در این نشست قتل عام تظاهرکنندگان فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی در مرزهای غزه که منجر به شهادت 170 غیرنظامی و زخمی شدن 18000 نفر گردید را شدیدا محکوم نمود و ضمن استقبال از تصویب قطعنامه مجمع عمومی ملل متحد در مورد حمایت از غیرنظامیان فلسطینی، آنرا گامی مهم در راستای تحقق حقوق مسلم مردم فلسطین و اقدامی مناسب جهت پاسخگو نمودن رژیم صهیونیستی در قبال جنایات جنگی علیه مردم بی دفاع فلسطین قلمداد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز