وزیر ارتباطات در پاسخ به برنا:

وزیر ارتباطات عراق به ایران می‌آید/ لیست کسانی که تلفن همراه ترخیص کرده‌اند، منتشر می‌کنیم/ نظام واردات کشور دچار اختلال است

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۰:۵۵:۳۲
کد خبر: ۷۵۸۲۷۶
وزیر ارتباطات عراق به ایران می‌آید/ لیست کسانی که تلفن همراه ترخیص کرده‌اند، منتشر می‌کنیم/ نظام واردات کشور دچار اختلال است
وزیر ارتباطات درباره بسترهای مخابرانی در ایام اربعین گفت: دو دور مذاکرات بین ما و دولت عراق انجام شده است و هفته آینده وزیر ارتباطات این کشور سفری به ایران در این زمینه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات، در جمع خبرنگاران درباره ترخیص گوشی های تلفن همراه گفت: برخی از این گوشی ها در حال ترخیص و برخی هم ترخیص شده اند؛ اما از آن 600 هزار گوشی چه تعداد ترخیص شده نمی دانم و باید سوال کنم. ما لیست دقیق کسانی که ترخیص کرده اند را منتشر می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آقای شریعتمداری درخواست کرده در کمیسیون های مربوط به تنظیم بازار تلفن همراه حضور داشته باشید، گفت: آقای شریعتمدار درخواست کردند به وزارت صنعت کمک کنیم تا در فرآیند مشکلات در بازار موبایل حضور داشته باشیم. ما در این زمینه چند مشکل داریم، اول اینکه برخی واردکنندگان سابق در بند قضایی هستند و باید به تخلفات آنها رسیدگی شود. نکته دوم بخشی از گوشی ها در توقف قضایی و یا در گمرک هستند که تعداد گوشی ها در بازار را کم کرده است. متاسفانه مشکلاتی در تنظیم بازار داریم. این مسئولیت وزارت ارتباطات نیست، ایشان خواستند تفویض کنند اما ما گفتیم به شما کمک خواهیم کرد. اعلام کردیم در این زمینه با واردکنندگان، دستگاه قضایی و بانک مرکزی صحبت می کنیم اما مسئولیت برعهده وزارت صمت است.

وی در پاسخ به این سوال که فضای مجازی ارز را بالاتر اعلام می کند، گفت: امشب توییتی درباره این مسئله دارم و توضیح می دهم.

وی در پاسخ به این سوال که اپلیکیشن هایی که در فضای مجازی هستند از افراد مکان و اطلاعات می خواهد و آیا شما نظارت می کنید، بیان کرد: خود پلت فرم هایی که اپلیکیشن را می پذیرند استاندارهایی دارند و کنترل انجام می دهند. حتی با برخی ابزارها بدافزارها را شناسایی می کنند و اینها را چک کرده و اطلاعات می دهند. جنس این مسئله نظارت پلت فرم بر عرضه کننده محتوا است. عموما پلت فرم ها در کشور این نظارت ها را انجام می دهند.

او در پاسخ به خبرنگار برنا درباره بسترهای مخابرانی در ایام اربعین گفت: دو دور مذاکرات بین ما و دولت عراق انجام شده است. هفته آینده وزیر ارتباطات این کشور سفری به ایران در این زمینه خواهند داشت. سمت ایران همه چیز درست است. در دو سال گذشته قول هایی خوبی طرف عراقی به ما دادند اما در عرصه عمل کارها خوب پیش نرفت.

نظر شما