خبرگزاری رسمی چین:

سخنان نتانیاهو علیه ایران فقط به جز آمریکا خریدار دیگری ندارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۹:۰۱:۲۵
کد خبر: ۷۵۹۰۸۲
سخنان نتانیاهو علیه ایران فقط به جز آمریکا خریدار دیگری ندارد
خبرگزاری رسمی چین اظهارات 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران را فاقد ارزش عنوان کرد و گفت: این گفته ها که فقط به درد آرشیو تاریخ می خورد بجز آمریکا خریدار دیگری ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شینهوا روز دوشنبه در مطلبی تحلیلی در مورد سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل تصریح کرد سال ها است نتانیاهو سکوی مجمع عمومی سازمان ملل را به انتقاد از ایران تبدیل کرده و هر سال که می گذرد، حمایت ها از مواضع اسراییل کمتر می شود.

خبرگزاری رسمی چین خاطر نشان می کند بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران در داخل اسراییل هم این اظهارات را بی اثر می دانند و بر این باورند که اسراییل به جای تمرکز بر مساله فلسطین روی ایران متمرکز شده و دستاوردی هم نداشته است.

شینهوا اضافه می کند که نتانیاهو فکر می کند با گفتن این سخنان می تواند جهان را به تحریم بیشتر ایران تشویق کند حال آنکه اظهاراتی از این دست جز از سوی آمریکا از طرف دیگر کشورها پشتیبانی نمی شود.

این گزارش تصریح می کند مسایل بسیار فراوانی در دنیای امروز و برای اسراییل از جمله موضوع خاورمیانه وجود دارد که نتانیاهو مورد بی توجهی قرار می دهد.

شینهوا می نویسد بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که مساله فلسطین و خاورمیانه یک چالش بزرگ است که باید به آن رسیدگی شود ولی نخست وزیر اسراییل بجای آن به ایران رو کرده است و هر سال این موضوع را مطرح می کند اما هر بار از حمایت ها کاسته و برچالش های اسراییل افزوده می شود.

این گزارش می افزاید که هر چه بیشتر می گذرد حمایت های جامعه بین المللی از اسراییل کمتر می شود و کشورها به این پی می برند که تلاشی از سوی تل آویو و نتانیاهو برای رفع این مشکل نمی شود.

شینهوا تاکید می کند در سیاست خارجی اسراییل فقط یک موضوع مطرح می شود و آن ایران است در صورتی که مسایل بسیار زیادی برای تل آویو وجود دارد که نتانیاهو مورد غفلت قرار داده و همین موجب شده است تا اسراییل حمایت بین المللی را بتدریج از دست بدهد.

نظر شما