آل سعود، «جمال خاشقجی» را در ترکیه ربود/ پلیس دست به کار شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۴:۰۲:۴۲
کد خبر: ۷۵۹۸۷۶
آل سعود، «جمال خاشقجی» را در ترکیه ربود/ پلیس دست به کار شد
برخی فعالان توئیتری از ربوده شدن «جمال خاشقجی» فعال معارض سعودی و منتقد سیاست‌های آل‌سعود در استانبول ترکیه خبر دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، فعالان سعودی در صفحه توئیتری خود اعلام کردند که «جمال خاشقجی» فعال معارض سعودی که برای ثبت ازدواج خود به سفارت عربستان سعودی در ترکیه مراجعه کرده بود، ربوده شد.

نامزد خاشقجی در گفتگو با شبکه تی‌آر‌تی ترکیه گفت که خاشقچی بعد از ظهر روز سه شنبه برای تکمیل کارهای رسمی ازدواج‌مان وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، اما پس از خروج همه از کنسولگری، خبری از او نشد، چون از ساختمان خارج نشده است.

نام جمال خاشقجی پیشتر در فهرست افراد بازداشتی تحت تعقیب توسط بن سلمان ولی‌عهد سعودی قرار گرفته بود، لذا برخی از فعالان در صفحه توئیتر خود نوشتند که اقای خاشقچی به دستور بن سلمان ربوده شده است.

برخی از کابران اینترنتی می‌گویند که که مقامات سعودی احتمالا خاشقجی را ربوده‌اند، زیرا وی اخیرا از سیاست‌های آل‌سعود انتقاد کرده است.

در همین ارتباط، شبکه الجزیره گزارش داد که پلیس ترکیه تحقیقات خود را درباره ربوده شدن نویسنده و منتقد سیاسی سعودی آغاز کرده است.

جمال خاشقجی نویسنده و فعال معارض سعودی قبل از آغاز موج بازداشت شاهزادگان و مسئولان و مخالفان توسط محمد بن سلمان از این کشور خارج شد.

نظر شما
پرونده ویژه