داریوش قنبری:

مخالفان مجبورند به تصویب لایحه FATF رای دهند/ در صورت تصویب نشدن FATF با دست خودمان کشور را تحریم کرده‌ایم/ نماینده‌ای که از یک پیامک می‌ترسد، بهتر است مجلس را رها کند

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۱۸:۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۶۱۱۹۲
مخالفان مجبورند به تصویب لایحه FATF رای دهند/ در صورت تصویب نشدن FATF با دست خودمان کشور را تحریم کرده‌ایم/ نماینده‌ای که از یک پیامک می‌ترسد، بهتر است مجلس را رها کند
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تصویب نشدن FATF با دست خودمان کشور را تحریم کرده‌ایم.

«داریوش قنبری»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص "اهمیت FTAF" گفت: در این شرایط اگر FTAF تایید نشود با بانک هایی مثل روسیه هم نمی‌توانیم کار کنیم و از طرف دیگر اروپایی ها برای کمک به ایران برنامه ای دارند که در مقابل تحریم‌های امریکا، این امر مستلزم تصویب FATF است. اگر FTAF تصویب نشود به مشکل برخواهیم خورد و مراودات مالی، تجاری و اقتصادی دشوار خواهد شد.

او در خصوص اینکه "اگر FTAF تصویب نشود ایران با چه شرایطی روبه رو خواهد شد" ادامه داد: در صورت تصویب نشدن، شرایطی پدید می آید که حتی نمی توان به راحتی به کارهای عادی پرداخت؛ بایستی قطعا و یقینا این کار صورت گیرد. شاید برخی مخالفین باعث شوند که تصویب این لایحه چند سالی یا چند ماهی به تعویق بیافتد اما راهی جز تصویب برای کشور ما نیست؛ حتی مخالفان هم در اینده مجبور می شوند این لایحه را بپذیرند. بنابراین وقتی راهی جز این نیست، بهتر است که هزینه ای اضافی و بیخودی بر ملت تحمیل نشود و زودتر FTAF پذیرفته شود. می بایست قوانینی را در کشور به تصویب برسانیم که با تامین مالی تروریسم مقابله و شفاف سازی صورت گیرد.

قنبری در خصوص "علت و مقصود مخالفت ها با FTAF و پیامک های تهدید آمیز به نماینده ها" گفت: نماینده ها به هیچ وجه نگران پیامک های تهدید آمیز نباشند زیرا رای نماینده مخفی است و تهدیدی در ارتباط با این موضوع نمی تواند متوجه شان باشد. برای برخی مخالفان مهم است که دولت موفق نشود و بعضی ها همه چیز را از نگاه جناحی می بینند و منافع شان در عدم موفقیت دولت است. این عدم موفقیت دولت به معنی عدم موفقیت نظام و کشور است.

او ادامه داد: نماینده ای که از یک پیامک می ترسد، بهتر است که مجلس را رها کند. همچنین اگر نماینده ای در جهت منافع مردم عمل نکند به وظایف خود به درستی عمل نکرده است.

نماینده سابق مجلس در پایان افزود: با توجه به اینکه دو دوره نماینده بودم، می دانم جایگاه و قدرت مجلس به حدی است که تحت تاثیر چنین پیامک هایی قرار نگیرد. نماینده ها انتخاب شده اند که در این مسیر حرکت کنند و نباید نگرانی و ترسی به خود راه دهند و خیر کشور را در نظر بگیرند و مطمئن باشند، در این مسیر مورد حمایت واقع خواهند شد. مرم به وکلایشان رای دادند که به مجلس بروند و قوانینی برای پیش برد منافع شان تصویب کنند و انتظار بی تفاوتی ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز