فعال سیاسی اصلاح طلب:

استقبال رییس جمهور از دیدار مستقیم و دوطرفه با مردم/ روحانی موافق تشکیل کمیته مشترک بین اصلاح‌طلبان و دولت است/ هنوز اقدامی درباره تشکیل این کمیته صورت نگرفته است

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۵:۱۰:۰۸
کد خبر: ۷۶۲۰۱۸
استقبال رییس جمهور از دیدار مستقیم و دوطرفه با مردم/ روحانی موافق تشکیل کمیته مشترک بین اصلاح‌طلبان و دولت است/ هنوز اقدامی درباره تشکیل این کمیته صورت نگرفته است
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بهتر است در شرایطی قرار بگیریم تا رابطه مبتنی بر اعتماد بین دولت و مردم به صورت مستقیم برقرار شود.

«حسین کمالی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص لزوم "تشکیل کمیته مشترک بین اصلاح طلبان و دولت" گفت: در خصوص تشکیل این کمیته هنوز هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است. باید این موضوع در جلساتی مطرح، سپس تعدادی مشخص و اسامی آنها ارائه شود. 

او ادامه داد: در دیدار اصلاح طلبان با رییس دولت، بحث کمیته مشترک مطرح و قرار شد این کار انجام شود. آقای روحانی موافق ایجاد کمیته مشترک میان اصلاح طلبان و دولت است.

رییس خانه احزاب ایران گفت: تشکیل این کمیته بسیار مفید است و می تواند هماهنگی ترویجی بین شورای هماهنگی اصلاح طلبان و رییس جمهور ایجاد کند. عضویت افراد در این کمیته هنوز مشخص نیست. این کمیته فی الحال آنقدر موضوع مهمی نیست؛ البته مهم است ولی زمان پرداختن به آن نیست و در اولویت قرار ندارد.

او در خصوص صحبت هایش در دیدار با رییس جمهور بیان کرد: اولین نکته ای که مطرح کردم، در خصوص لزوم بازسازی اعتماد عمومی توسط دولت بود. متاسفانه اعتماد مردم نسبت به تصمیماتی که گرفته می شود، اسیب دیده است و این سرمایه اجتماعی نیاز به بازسازی و نوسازی دارد. بهتر است در شرایطی قرار بگیریم تا رابطه مبتنی بر اعتماد بین دولت و مردم به صورت مستقیم برقرار شود. اولین مشخصه اعتماد سازی این است که حرف و عمل باهم منطبق شود.

کمالی ادامه داد: همچنین از آقای رییس جمهور درخواست کردم به ارتباط مستقیم خود با مردم توجه ویژه داشته باشند. اوایل انقلاب ارتباط مسئولین و مردم بیشتر بود اما به دلیل ترورهای کور، این ارتباط کم کم دیوار حفاظتی بین مسئولین و مردم خواهد کشید. در این شرایط خود به خود منجر به ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین شد.

این عضو حزب اسلامی کار گفت: مردم به راحتی نمی توانند حرفشان را با مسئولین در میان بگذارند. از رییس جمهور تقاضا کردم دیوار حفاظتی را به صورتی درآورند که حتی اگر هم قرار بود حفاظتی صورت گیرد، امکان دسترسی مردم به مسئولین و گفت و گوی دوطرفه برقرار شود.

او گفت: آقای رییس جمهور هم این مشکل را تایید کردند ولی راه کاری ارائه نشد. قرار شد در آینده بر روی آن فکر کنند و تصمیم بگیرند. 

او گفت: وقتی دولت تصمیماتی را در حوزه هایی مانند فروش سکه و ارز می گیرد و یا اطلاعیه‌هایی که دولت یا سازمان برنامه ارائه می دهد، بهتر است منطبق با عملکرد باشد زیرا اگر این اتفاق نیفتد و در حقیقت به نوعی گفته شود که از جنس جامعه نباشد، این موضوع اثر منفی می‌گذارد. گفته و عمل باید هماهنگ و در یک سو باشد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص ادامه صحبت هایش در دیدار با رییس دولت دوازدهم مطرح کرد: به آقای روحانی گفتم وعده های انتخاباتی خود را بار دیگر گوش کنند و به انچه گفتند، عمل کنند. 

او ادامه داد: خوب است رییس جمهور به اظهارات کارشناسان سیاسی و اقتصادی در بخش های مختلف نظر ویژه‌‌تری داشته باشند. دولت به تنهایی حرکت نکند و از مشارکت نخبگان اجتماعی بهره‌مند شود.

کمالی در پایان بیان کرد: در دیدار با رییس جمهور مطرح کردم که ظرفیت احزاب گسترده است و رییس دولت می تواند از همکاری احزاب در جهت پیشرفت امور استفاده کند. دوستان دیگر که در این جلسه حضور داشتند نظرات خود را بیان کردند و آقای رییس جمهور به بخش‌های مختلفی از این مسایل پاسخ دادند و دلایل برخی از عدم تصمیم گیری ها را که قابل ذکر نیست، را مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز