عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

با افزایش قیمت سکه آمار پرداخت مهریه بالا رفته است/ افزایش قیمت سکه جوانان را از ازدواج ترسانده است/ ورود کمیسیون فرهنگی به معضل مهریه‌های بالا

۱۳۹۷/۰۷/۲۰ - ۰۴:۴۷:۵۵
کد خبر: ۷۶۳۰۶۳
با افزایش قیمت سکه آمار پرداخت مهریه بالا رفته است/ افزایش قیمت سکه جوانان را از ازدواج ترسانده است/ ورود کمیسیون فرهنگی به معضل مهریه‌های بالا
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت سکه نگرانی ها درباره پرداخت مهریه را افزایش داده و به یقین دلیل اینکه جوانان رغبتی به مقوله ازدواج ندارند، گرانتر شدن سکه است.

«محمد اسماعیل سعیدی»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با بیان اینکه رسم غلطی در بین مردم مرسوم شده که مهریه را با سکه و بر مبنای سال تولد تعیین می‌کنند، گفت: نوساناتی که اخیرا در بازار سکه بوجود آمد، باعث بروز مشکلاتی شده است. کسانی که می‌خواهند مهریه شان عندالمطالبه پرداخت شود باید معادل ریالی آن را دریافت کنند.

او با اشاره به سقف پرداختی مهریه که  110 سکه است، افزود: افزایش قابل توجه زندانیان به دلیل عدم توان پرداخت مهریه است. بالا رفتن قیمت سکه در بالا رفتن این آمار تاثیر زیادی داشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: ما باید این مشکلات را حل کنیم زیرا در این معضل علاوه بر بروز آسیب های اجتماعی، شاهد کاهش آمار ازدواج در بین جوانان و افزایش طلاق هستیم.

سعیدی تصریح کرد: افزایش قیمت سکه نگرانی ها درباره پرداخت مهریه را افزایش داده و به یقین دلیل اینکه جوانان رغبتی به مقوله ازدواج ندارند، گرانتر شدن سکه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی نظام جمعیت و خانواده در کمیسیون فرهنگی شروع شده و یکی از موضوعات مهمی که به آن ورود خواهیم کرد همین معضل پرداخت مهریه با سکه (تعداد زیاد) است.

سعیدی افزود: نظرات کارشناسی از مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه های دولتی دیگر گرفته خواهد شد تا تصمیمات کارشناسانه در حل این معضل لحاظ شود.

نظر شما