پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های ایرانی/ ایران کمتر از ۱۲ دقیقه به خاورمیانه مسلط می شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۵:۳۵:۲۲
کد خبر: ۷۶۳۶۸۰
پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های ایرانی/ ایران کمتر از ۱۲ دقیقه به خاورمیانه مسلط می شود
دونالد ترامپ در سخنرانی اخیر خود در جمع هوادارانش بار دیگر اظهارات ضدایرانی خود را مطرح و اعلام کرد گمان می کند ایران از زمان به قدرت رسیدن وی ضعیف تر شده است.

به گزارش گروه خبر برگزاری برنا به نقل از العالم، «دونالد ترامپ» در جمع حامیان خود در تجمع یکی از شهرهای ایالت «آیووا» در بخشی از اظهارات خود به تکرار مواضع دولتش علیه ایران پرداخت و گفت: " به ایران نگاه کنید، قبل از اینکه من (به ریاست جمهوری) برسم، ایران می‌توانست ظرف ۱۲ دقیقه کل خاورمیانه را تحت کنترل بگیرد."

این اظهارات در حالی صورت می گیرد رئیس جمهور آمریکا در همین سخنرانی و پیش از آن در سخنرانی های دیگر به تحقیر کشورهایی که امنیت خود را برون سپاری کردند می پردازد، رئیس جمهور آمریکا در جمع حامیان حزب جمهوری خواه در می سی سی پی مطرح کرده بود که در گفتگو با شاه سعودی به او گفته است اگر حمایت آمریکا نباشد، سعودی دو هفته بیشتر دوام نمی آورد و این کشور باید هزینه حمایت نظامی آمریکا را بپردازد.

سردار جعفری پاسخ رئیس جمهور آمریکا را اینگونه میدهد" رئیس جمهوری آمریکا در خصوص این که گمان می کند ایران از زمان به قدرت رسیدن او ضعیف تر شده، در اشتباه است. اگر پیش تر توانایی ایران در دفاع از خاورمیانه و نه تسلط بر آن 12 دقیقه بود اکنون این زمان کمتر نیز شده است.

وی اضافه کرد: از ماهیت های انقلاب اسلامی و ایران آن است که هر چقدر بیشتر در صحنه های جنگ حضور داشته باشد قدرتمند تر می شود.

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هم اظهارات رئیس جمهور آمریکا را اینگونه پاسخ میدهد " سخن ترامپ درباره سیطره ایران بر خاورمیانه در مدت 12 دقیقه نشانه عظمت ایران است، ایران که از 40 سال قبل در تحریم است در نظر ترامپ با عظمت است اما کشورهایی که بازارشان به روی آمریکا باز است را ضعیف می داند."

ایران ثابت کرده است که می تواند در کمترین زمان ممکن بر منطقه کنترل یابد، آنچه حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق به خواست دولت های قانونی این کشورها است برگ بازی را تغییر داد گواهی بر این مدعاست.

سال 94، «جان کربی» سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا (در دولت اوباما) اذعان داشت پایان کار گروه تروریستی داعش در عراق 5 سال زمان نیاز دارد، این در حالی است که اواسط سال 96 کمتر از دو سال از زمان تقریبی آمریکا برای پایان سیطره داعش بر عراق و سوریه، جبهه مقاومت توانست بر حضور گسترده این گروه تروریستی پایان دهد.

اگر حمایت های مجدد آمریکا از نخاله های باقی مانده از داعش و انتقال نیروهای به جامانده از آنها به شرق فرات (منطقه تحت نظارت ائتلاف مورد حمایت آمریکا) نبود امروز این گروهک به طور کامل از صفحه روزگار محو شده بود

جنگ با داعش را می توان جنگ با تروریست مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و کشورهای شیخ نشین منطقه دانست؛ ایران و جبهه مقاومت توانست با حجم گسترده ای از سلاح و هزینه های سنگین این ائتلاف مقابله کند. 

آمریکا از زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد، در آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی بود و برای تحقق این آرزو دست به هر اقدامی علیه ایران زد .

در جریان جنگ عراق علیه ایران هم آمریکا تمام قد از صدام حمایت کرد و کشورهای عربی منطقه هم به تبعیت از ارباب خود، از ارتش بعث عراق علیه ایران حمایت کردند.

اما ایران توانست روند جنگ تحمیلی را تغییر دهد، پیشروی های ایران در آن زمان در حالی صورت گرفته بود که توامندی های نظامی و موشکی حال حاضر موجود نبود.

تهدیدات آمریکا همچنان علیه ایران ادامه دارد ، اما با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، هیچگاه این تهدیدات که روی میز است، عملیاتی نشده است.

آمریکا در مقاطع و دوران ریاست جمهوری گوناگون خود هیچگاه جرأت حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران را نداشت و تنها به تهدید بسنده کرده است.

یکی از اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ و پس از آن انجام داد، تلاش برای خودکفایی در تولید تجهیزات و تسلیحات نظامی بود. نیروهای مسلح کشورمان در این زمینه تلاش بسیاری کردند تا بتوانند سلاح مورد نیاز کشور خود را تولید کنند. 

کشوری که تجربه یک جنگ 8 ساله با همه کمبودها را داشته اکنون در یک قدرت دفاعی و نظامی قرار دارد به گونه ای که این مهم، آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی همسو با آنها را به هراس انداخته است.

نقطه اوج پیشرفت های دفاعی و نظامی ایران در زمینه موشکی است. ساخت انواع موشک یکی از قابلیت های ویژه و بازدارنده ای است که ایران توانست به آن دست یابد. جمهوری اسلامی ایران اکنون در شرایطی است که می تواند مقتدرانه مقابل هر تجاوزی بایستد. تنها کافی است که آمریکایی ها کوچک ترین اشتباهی مرتکب شوند، آنگاه پایگاه های این کشور در منطقه هدف موشک های بالستیک نیروهای مسلح ایران قرار خواهد گرفت. 

منطقه اکنون شاهد حضور مقتدرانه نیروی نظامی ایران خصوصا نیروهای دریایی در خلیج فارس و عمان است و همین دشمن را وادار کرده تا درباره قدرت دریایی ایران زبان به اعتراف بگشاید این مسئله اکنون در دوران ریاست جمهوری جدید آمریکا خود را بیش از گذشته نشان میدهد؛ اعترافی که همچنان عبرت نشده و با تهدید همراه است.تهدیداتی که همیشه با هشدار جدی مقامات ایران روبرو بوده است و این ترس آمریکایی ها را دو چندان می کند.

ایران امروز، ایران خودکفا در عرصه نظامی است که با قدرت موشکی، پهپادی و ... خود اشراف کامل نظامی و امنیتی بر منطقه دارد.

ایران در طی 40 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده و هیچ کشوری را تهدید به حمله نکرده است، این در حالی است که آمریکا، عربستان سعودی و رژیم اشغالگر صهیونیست بارها به کشورهای مختلف و همچنین کشورهای همسایه خود حمله کردند و قوانین بین المللی را نقض کردند.

ایران می تواند در کمتر از 12 دقیقه بر منطقه اشراف پیدا کند، اما این اشراف به معنای تصرف خاک کشوری نیست چون در ذات و به گواه تاریخ ایران کشوری متجاوز نیست، حضور ایران در منطقه یعنی درون سپاری امنیت و باج ندادن به ابرقدرت هایی همچون آمریکاست که با هدف «دوشیدن و غارتگری» وارد کشورها می شود. 

نظر شما
نظرات
مهدی
|
-
|
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
زنده بادایران. دم سپاه گرم
مرتضی
|
-
|
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
عالی بود و واقعیت روز.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز