به دلیل جنایات آمریکا در شهر هجین؛

سوریه از آمریکا، به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کرد

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۰۸:۳۵:۵۱
کد خبر: ۷۶۴۶۶۰
سوریه از آمریکا، به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کرد
وزارت خارجه سوریه دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنایت اخیر ائتلاف بین‌المللی در شهر "هجین" فرستاد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از المیادین، وزارت خارجه سوریه دو نامه جداگانه را به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درباره جنایت اخیر ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در شهر هجین واقع در استان "دیر الزور" ارسال کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی حملات هوایی به شهر هجین در استان دیرالزور از بمب‌های حاوی فسفر سفید که استفاده از آن در سطح بین‌المللی ممنوع است، استفاده کرده که باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد.

شهر هجین واقع در شرق سوریه در کنترل گروه تروریستی داعش و در محاصره نیروهای کرد همپیمان آمریکاست.

در همین راستا، یک مسئول در وزارت خارجه سوریه اظهار داشت: استفاده ائتلاف بین المللی از تسلیحات ممنوعه علیه ملت سوریه به یک رفتار عمدی و هدفمند تبدیل شده است.

او افزود: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که به وظایف خود در رابطه با حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و انجام تحقیقات درباره این جنایت‌ها عمل کند.

این منبع ادامه داد: این جنایت حلقه‌ای دیگر از جنایت‌های جنگی و جنایت‌ علیه بشریت است که ائتلاف بین‌المللی در حق ملت سوریه مرتکب می‌شود. ازجمله این جنایت‌ها حمایت از تروریسم و استفاده از عناصر تروریستی و تجزیه طلب در راستای اجرای طرح‌های خصمانه خود است.

وزارت خارجه سوریه همچنین خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن و جلوگیری از تکرار این جنایت‌ها شد و از این نهادهای بین‌المللی خواست که و به وجود نیروهای متجاوز آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی که به شکل غیر قانونی در این کشور حضور دارند، پایان دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز