یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

کشور، مرد روزهای سخت می‌خواهد/ وزرای اقتصادی باید با هم هماهنگ باشند/ برای شرایط جدید برخی باید تغییر یا جابه‌جا شوند

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۰۵:۵۹:۵۸
کد خبر: ۷۶۵۰۵۶
کشور، مرد روزهای سخت می‌خواهد/ وزرای اقتصادی باید با هم هماهنگ باشند/ برای شرایط جدید برخی باید تغییر یا جابه‌جا شوند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت باید در انتخاب های آینده خود از تیم اقتصادی منسجم، هماهنگ و هم افزا استفاده کند.

«مرتضی مبلغ»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره ویژگی های وزرای جدید در دولت اظهار کرد: مدیران باید از انسجام و هماهنگی های لازم برخوردار و تجربه مدیریت بحران را داشته باشند و از توانمندی ها و کارآمدی های خود در این عرصه استفاده کنند. باید مدیران ارشد و مدیران کابینه بتوانند متناسب با شرایط، معضلات و مشکلات، راهبری امور را به عهده بگیرند و مسائل را به پیش ببرند.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از مشکلات اصلی اقتصاد فقدان هماهنگی و انسجام است که در بین تیم اقتصادی دولت هم شاهد آن بوده ایم. برنامه ها و سیاست های اعمال شده حالت هم افزایی کمتری داشته است. مورد مهمی که باید در تغییرات کابینه اعمال شود، این است که تیم اقتصادی تیم منسجمی باشد و از انسجام، هماهنگی  و هم افزایی های لازم برخوردار باشد.

مبلغ اضافه کرد: موضوع دیگر بحث کارآمدی و توانمندی است. مدیریت بحران با مدیریت شرایط عادی و طبیعی کاملا متفاوت است. افرادی که در شرایط بحرانی روی کار می آیند باید دارای ویژگی توانمندی، شجاعت، جسارت، وجاهت و کارآمدی لازم باشند تا بتوانند مسائل را به سرعت درک کنند و تصمیم های مناسب و سازنده ای بگیرند. کسانی که انتخاب می شوند باید ویژگی توانمندی، کارآمدی، ریسک پذیری و شجاعت را در خود داشته باشند در غیر این صورت در آینده این مدیران هم به مدیران روزمره کار، منفعل و محافظه کار تبدیل خواهند شد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: شکستن رعب و فضای امنیتی حاکم بر مدیریت کشور باید در دستور کار قرار بگیرد. دکتر روحانی و اعضای کابینه باید به یک موضوع بسیار توجه کنند. در طول سالیان این فرهنگ جا افتاده است که مدیران از فشارهای مختلف که توسط دستگاه های مختلف و جریان های مختلف بویژه توسط دستگاه های حراستی و امنیتی وارد می شود، از حیز انتفاع خارج می شوند.

مبلغ بیان کرد: دولت باید جریان شفافی درست کند که افراد به دلایل عادی و سلیقه ای از صحنه حذف نشوند و فشارهای سنگین به آنها وارد نشود و بتوانند کار خود را به طور جدی و با اعتماد به نفس کامل پیش ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این تغییرات در کابینه رخ داده است، اظهار کرد: در حال حاضر دو وزیر به دلیل استیضاح حذف شده و این تغییرات را اجباری کرده است. مطلب دیگر اینکه قبل از استیضاح هم این طرح مطرح شده بود که برخی از مدیران دولت باید سطح مدیریتی خود را ارتقا بدهند. این ارتقا ممکن است در جایی مدیران را تغییر یا جا به جا کند و یا تغییری در رویکرد و توانمندسازی این افراد به وجود بیاورد.

مبلغ در پایان گفت: افرادی به دنبال این هستند که دولت را ناکارآمد جلوه بدهند دولت باید سطح مدیریتی خود را ارتقا دهد که بتواند مقابله درست، موثر و پویایی را با این مخالفت ها داشته باشد. صرف تغییر و جا به جایی مشکل را حل نمی کند مگر اینکه توام با یک سلسله شرایط و عوامل باشد. نوع مدیری که انتخاب می شود بسیار مهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز