در اجلاس بین‌المجالس جهانی IUP صورت گرفت؛

واکنش سیده فاطمه حسینی به ادعای نماینده امارات درباره جزایر سه گانه ایران

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۲۰:۲۳:۳۱
کد خبر: ۷۶۵۴۹۵
واکنش سیده فاطمه حسینی به ادعای نماینده امارات درباره جزایر سه گانه ایران
نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به ادعای تکراری و سخیف نماینده مجلس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران و خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،‌ سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران و سرپرست هیات پارلمانی ایران در اجلاس ۱۳۹ بین المجالس جهانی ipu به ادعای تکراری و سخیف نماینده مجلس امارات درباره جزایر سه‌‌‌‌گانه ایران و خلیج فارس واکنش نشان داد و گفت: امروز نماینده پارلمان امارات متحده عربی در سخنان خود به سه جزیره ایرانی در خلیج فارس اشاره نمود. در این رابطه من میخواهم مطالبی را بیان کنم.

وی افزود: نماینده جمهوری اسلامی ایران مجددا بر حاکمیت تام ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس تاکید می کند و هر ادعایی در این رابطه را رد می کند. جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند که هر اقدامی که در خصوص جزایر توسط ایران اتخاذ شده مبتنی بر اصول حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است. لازم به ذکر است که حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بر جزایر غیر قابل مذاکره است.

سرپرست هیات پارلمانی ایران در اجلاس ۱۳۹ بین المجالس جهانی ipu اظهار داشت: علاوه بر این در رابطه با سخنرانی نماینده امارات متحده عربی جمهوری اسلامی ایران تصریح می نماید که تنها نام تاریخی درست و به رسمیت شناخته شده نام خلیج فارس است. بنابراین از نظر ما هر گونه استفاده ساختگی یا ناقص مطلقا غیرقابل قبول و غیر قانونی و فاقد ارزش سیاسی است.

حسینی بر همین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اظهارات ضد ایرانی که بوسیله هیئت امارات متحده عربی ادعا شده را رد می کند و از منظر ما این چنینی اظهاراتی بی مبنا، فاقد ارزش و واهی است. جمهوری اسلامی ایران همیشه سیاست احترام خود نسبت به همسایگان را نشان داده است. ما تکرار می کنیم که سیاست احترام متقابل و همسایگی خوب در میان اولویت‌های مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و مداخله کردن در امور داخلی کشورهای دیگر هرگز توسط جمهوری اسلامی ایران دنبال نمی شود.

وی ادامه داد: ما توصیه داریم که امارات متحده عربی سیاست‌‌‌‌‌های دیکته شده نامفهومی را که علیه منافع کشورهای منطقه و جهان اسلام در پیش گرفته است متوقف کند. بجای اظهارات بی‌‌‌‌‌‌پایه و اساس تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران، شما بهتر است در مورد ابتکارت و ایده‌‌‌‌های ایران فکر کنید که امنیت، ثبات و همکاری منطقه‌‌‌ای و کاهش تنش و سوءتفاهمات در منطقه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز