دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره):

باید به دولت کمک کنیم تا بر مشکلات فائق آید/ از تصمیمات فردی در احزاب اجتناب شود/ کشور با ۴ چالش روبرو است/ هیچ کس در جایگاهی نیست که نتوان از او انتقاد کرد

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۱۷:۲۵:۲۵
کد خبر: ۷۶۶۲۱۸
باید به دولت کمک کنیم تا بر مشکلات فائق آید/ از تصمیمات فردی در احزاب اجتناب شود/ کشور با ۴ چالش روبرو است/ هیچ کس در جایگاهی نیست که نتوان از او انتقاد کرد
دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: احزاب از خرد جمعی که فلسفه اصلی است، استفاده کنند و اندیشه جمعی را الویت قرار دهند و از تصمیمات فردی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «هادی خامنه ای»، دبیر کل مجمع نیروهای خط امام، در آغاز نوزدهمین کنگره این مجمع گفت: مجمع نیروهای خط امام از سال هفتاد به رسمیت شناخته شده و دو ویژگی بارز دارد. ویژگی اول اجتماع و توافق ۵۰۰ نفر از نمایندگان مجلس دوم بود که در انعقاد این جمع موثر هستند. ویژگی دوم شروع فعالیت این مجمع آن هم در سخت ترین و بسته ترین فضای آن زمان بود. این جانب خط امام را جدی گرفته و در سیاست خارجی به حفظ رابطه عادلانه با جهان معتقدم، آن هم در صورت مدیریت صحیح در سیاست داخلی زیرا باید عدالت را اساس قرار دهیم. آزادگی حق طبیعی است و به دموکراسی اعتقاد دارم. آزادی بیان و اندیشه از نظر مجمع خط امام ضروری است. صدا و سیما برنامه های خود را بر اساس این موضوع همراه کند. 

او ادامه داد: در جامعه دینی سخن مسئولین باید درباره دین و کارایی آن باشد، هچنین همت و اراده برای تغییر رفتار وجود داشته باشد. احزاب باید محلی برای پرورش نیروهای کارامد و توانمند در عرصه مدیریت کشور باشند که هرگز از نظر مبانی فکری ضعفی وجود نداشته باشد که در این صورت کشور با مشکل جدی رو به رو می شود؛ مانند مشکلاتی که در حال حاضر در کشور با آن مواجهیم و این مسئله ناشی از ضعف و غفلت است.

دبیر کل مجمع خط امام بیان کرد: وقی شهید بهشتی می گوید حزب معبد من است، منظورش حزبی است که بیش از کسب قدرت به تربیت و آموزش نیروی انسانی اهمیت دهد. احزاب از خرد جمعی که فلسفه اصلی است، استفاده کنند و اندیشه جمعی را الویت قرار دهند و از تصمیمات فردی پرهیز کنند. کار حزبی به صورت فردی در هر مجمعی ناپسند است. این کاری بی معنی است که احزاب انواع هزینه ها را پرداخت کنند اما در نهایت افرادی از بیرون، تصمیم گیرنده باشند. جامعه ایران از مشروطه تا سال ۵۸ شمسی هزینه های بسیاری داده تا بتواند در کشور سازوکار دموکراتیک را حاکم کند. اصلاح طلبانی که می خواهند احزاب را کنار بگذارند یعنی می خواهند به ما قبل مشروطه باز گردند.

او ادامه داد: همان طور که رهبری فرمودند، باید به دولت کمک کنیم تا بر مشکلات فائق آید و باید از احزاب کمک گرفته شود. دولت به عده ای معدود و ناکارامد اکتفا نکند و کار بزرگ را به آدم های کوچک و یا بالعکس ندهد. 

او گفت: جا دارد به دولت دوره جنگ، اشاره کنم که بر مشکلات فائق شد و در دفاع مقدس به پیروزی رسید. این مدیریت برادر عزیزم مهندس میرحسین موسوی بود که توانست آن دولت را با ظرفیت سازی توانمند کند و همچنین آن را برای نسل های بعدی حفظ کند. خدمت گذاران امروز محصول آن زمان هستند. 

هادی خامنه ای بیان کرد: نظرات در مورد کیفیت کار دولت فراوان است. من فقطبه 4 چالشی که کشور با آن رو به رو است اشاره می کنم. چالش اول فساد، دوم بحران ناکارامدی که ناشی از فساد و سوم فقدان سرمایه گذاری و چهارم که اصلی ترین مشکل این روزهای کشور بوده، شکاف طبقاتی است.

او گفت: مجمع نیروهای خط امام متناسب با انتخابات فعالیت هایی داشته است. در مجلس اول و دوم عهده دار این فعالیت بودیم. از اوایل دهه هفتاد هم در عرصه انتخابات حضور فعال داشتیم. حمایت ما از افراد مبتنی بر لیاقت، صداقت، کارامدی و پاکدستی است و فقط عضویت در حزب برای حمایت کفایت نمی کند. هیچ کس در جایگاهی نیست که نتوان از او انتقاد کرد. از نظر من افراد، شخصیت ها و مسئولین نه قدیس‌اند نه ابلیس.

هادی خامنه ای در پایان افزود: درباره موضع مجمع باید عرض کنم، در تحولات منطقه سرنوشت ما و مردم سایر کشورهای منطقه با هم گره خورده و اشتراک های تمدنی، مرزبندی ها را کنار زده است. این که آمریکا برای امنیت خود و دوستانش در منطقه حضور پیدا می کند، چطور می توانیم با این شرایط نسبت به مرزها بی اعتنا باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز