معاون اول قوه قضاییه:

احکام برخی تخلفات در گمرک صادر شده است

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۴:۴۱:۱۱
کد خبر: ۷۶۶۴۲۲
احکام برخی تخلفات در گمرک صادر شده است
معاون اول قوه قضاییه گفت: پرونده‌هایی در خصوص تخلفاتی که در گمرک صورت گرفته در دست داریم که برخی از آن‌ها احکامشان هم صادر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بیست و چهارمین جلسه کمیته قضایی شرق کشور به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در این جلسه با بیان اینکه دشمن پس از ناامیدی از تهدیدات نظامی، معیشت مردم را هدف قرار داده است خاطر نشان کرد: نظام سلطه با توسل به جنگ اقتصادی در توهم دستیابی به نیات شوم خود در مقابله با نظام اسلامی برآمده است.

وی یاد آور شد: دشمن با به کارگیری دو بازوی جنگ اقتصادی و جنگ روانی به صورت توأمان در صدد اخلال در نظام اقتصادی کشور برآمده است که همین موضوع لزوم مقابله بی امان با مفسدین اقتصادی به عنوان عوامل دشمن را می‌طلبد.

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام این مطلب که امروز قدرت نظامی ایران نه تنها در مقایسه با دهه نخست انقلاب اسلامی بلکه در شاخص پیشرفت و توسعه حتی با سال گذشته نیز قابل مقایسه نیست، افزود: توان دفاعی کشور سبب گردیده است رژیم غاصب صهیونیستی در خصوص ادامه حیات نامشروع خود احساس خطر نماید و صلابت نظام اسلامی و امنیت فراگیر در کشور، ترامپ و آمریکای جهانخوار را نگران و مستأصل نموده است.

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی مقابله با هر نوع فساد و امر خلاف قانون است که موفقیت در این موضوع همچون همیشه، همراهی مردم را می‌طلبد.

وی در ادامه افزود: دشمن می‌خواهد که معیشت مردم را تحت فشار قرار دهد و بر عکس ما باید کاری کنیم که مردم در رفاه بیشتری باشند و در همین راستا و به منظور مقابله با اخلالگران اقتصادی ضرورت دارد هر شخصی که اتهامش روشن و جرمش در دادگاه مشخص شد سریعاً حکم وی اجرا گردد و اگر مواردی باشد که لازم است به منظور بازدارندگی بیشتر احکام علنی اجرا گردد که باید این اتفاق با هماهنگی استانداری و شورای تأمین استان هرمزگان صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌ها و کمک مردم برای مقابله با فساد، قاچاق و مبارزه با کسانی که در نظام اقتصادی و ارزی ما اخلال می‌کنند، استفاده شود، بیان داشت: پرونده‌هایی در خصوص تخلفاتی که در گمرک صورت گرفته در دست داریم که برخی از آن‌ها احکامشان هم صادر شده است، اکنون نیز پرونده‌هایی در دست بررسی وجود دارد، برخی پرونده‌های استان هرمزگان در دادگاه‌های ویژه‌ای که اخیراً تشکیل شده در تهران رسیدگی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با یاداوری این مطلب که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تمامی دیدار‌های خود بر روحیه جهادی و صبر تأکید می‌نمایند، اظهار داشت: یگانه راه عبور کشور از این مرحله تاریخی، تلاش بی وقفه و حمایت از تولید ملی می‌باشد.

به گزارش میزان، معاون اول قوه قضائیه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی به ویژه قاچاق کالا را در دو حوزه رسیدگی و اجرا گامی مهم به منظور حمایت از سرمایه گذاری، تولید داخلی، رونق کسب و کار و ایجاد بازدارندگی قضایی عنوان نمود.

نظر شما