وزیر صمت خبر داد؛

انتقال دانش فنی فیلتر آب شیرین‌کن به داخل کشور/ قرارداد ۵میلیون دلاری برای توسعه متوازن ایلام

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۴:۵۹:۳۱
کد خبر: ۷۶۶۴۳۲
انتقال دانش فنی فیلتر آب شیرین‌کن به داخل کشور/ قرارداد ۵میلیون دلاری برای توسعه متوازن ایلام
وزیر صنعت، معدن وتجارت ضمن تاکید بر توسعه متوازن فعالیت های صنعتی در سراسر کشور گفت: با انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی آب شیرین کن واجرای آن در استان ایلام، بسترهای لازم برای انتقال دانش فنی این صنعت، بومی‌سازی و کمک برای توسعه تولید آن در داخل فراهم می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد شریعتمداری»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسم امضای قرارداد انتقال دانش فنی و خرید ماشین آلات آب شیرین کن بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ZSM چین، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و کمبود آب که با آن مواجه هستیم باید بتوانیم انواع آب شور را به آب شرب تبدیل کرده و آبهای صنعتی مطلوب برای استفاده در صنعت را بدست آوردیم.

به گفته وی توسعه دانش فنی آب شیرین کن و دسترسی به تصفیه آب های صنعتی امکانات استفاده صنعتی کشور را گسترده می کند، زیرا درصنایعی مانند فولاد و پتروشیمی دسترسی به آب های صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

شریعتمداری تولید ممبران (فیلتر تصفیه)را یکی از نیازمندی های کشور توصیف‌‌کرد‌و‌افزود:برای تحقق این هدف برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی متعدی انجام شد ،

به طوریکه برای تولید فیلترهای ممبران برای تصفیه آب با دانشگاه صنعتی شریف کار تحقیقاتی در کرج آغاز شد و به پیشرفت های خوبی هم در اجرای این طرح دست یافتیم.

وی افزود: در حال حاضر نوعی از فیلترها با تکنولوژی و دانش فنی مناسب برای تصفیه فاضلاب، توسط دانشمندان ایرانی تولید شده است.

وزیر صنعت ، معدن وتجارت در ادامه بیان کرد: تحقیقات و مطالعات در این راستا در حال اجرا است و تداوم می یابد، اما در کنار این کار تحقیقاتی، استفاده از شرایط مطلوب در انتقال دانش فنی تولید ممبران به عنوان یک عنصر پایه برای توسعه فعالیت تصفیه آب، هدف ارزشمندی بود که از سوی وزارت صمت پیگیری می شد.

به گفته شریعتمداری تکنولوژی و دانش فنی فیلترهای ممبران در انحصار تعداد محدودی از کشورهاست که با تفاهم خوبی که با شرکت چینی و همکاری شرکت داخلی غشا گستر دالاهو انجام شد این دانش فنی و ماشین آلات مورد نیاز برای تولید به کشور منتقل می شود تا سالانه ۵۰ هزار ماژول از انواع ممبران های مورد نیاز کشور دراین واحد صنعتی تولید شود.

وی اجرای این طرح در استان ایلام را در راستای توسعه متوازن فعالیت‌های‌تولیدی در کشور برشمرد وافزود: این واحد صنعتی در استان ایلام و در شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری پنج میلیون دلاری احداث می شود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه تصریح کرد: دولت بدنبال توسعه متوازن صنعتی در سراسر کشور است و ایلام یکی از استان های مستعد برای دریافت فعالیت های صنعتی به شمار می رود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در حوزه نفت ، گاز، پتروشیمی ،واحدهای صنعتی مهمی در ایلام ایجاد شده است که اجرای این طرح نیز در این استان گام دیگری برای ایجاد عدالت در توزیع توسعه در مناطق مختلف کشوربه شمار می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز