سناتورهای آمریکایی تاکید کردند؛

عربستان باید مجازات شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۸:۵۹:۲۷
کد خبر: ۷۶۶۶۱۳
برخی سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات می‌گویند عربستان باید در ارتباط با کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد دولت این کشور مجازات شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «مایک کافمن»، سناتور جمهوری‌خواه، در بیانیه‌ای روز جمعه ۲۷ مهر (۱۹ اکتبر به وقت محلی) در واکنش به تایید کشته شدن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول تصریح کرد: «کشور ما باید به ارزش‌هایی که به آن باور دارد، پایبند بماند و "متحدانمان" را مقید به پایبندی به حقوق بشر کند.»

او با بیان این که آمریکا و جامعه جهانی باید قتل خاشقجی را محکوم کنند افزود: «از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور می‌خواهم به سرعت سفیر آمریکا در عربستان را فرا بخواند و برای اقدامات بیشتر با کنگره هماهنگی کند.»

«رند پال»، دیگر سناتور جمهوری‌خواه، نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به بیانیه کافمن نوشت: «کاملا موافقم، ما همچنین باید به سرعت همه قراردادهای تسلیحاتی، کمک‌ها و همکاری‌های خود (به عربستان) را متوقف کنیم. عربستان سعودی باید هزینه این رفتار خود را بپردازد.»

«سناتور لیندسی گراهام» نیز در واکنش به تایید قتل خاشقچی گفت: «من در مورد روایت عربستان سعودی از مرگ خاشقجی شک دارم. به نظر می‌رسد این روایت کتمان حقیقت است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز