رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

مهارسازی ریزگردهای داخلی اهواز از دو ماه دیگر شروع خواهد شد/ صد میلیون دلار اعتبار در اختیار استاندار خوزستان است/ تبدیل دانشکده محیط زیستی به دانشکده محیط بانی

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۵:۱۷:۴۳
کد خبر: ۷۶۶۹۱۶
مهارسازی ریزگردهای داخلی اهواز از دو ماه دیگر شروع خواهد شد/ صد میلیون دلار اعتبار در اختیار استاندار خوزستان است/ تبدیل دانشکده محیط زیستی به دانشکده محیط بانی
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از وزیر علوم تقاضا کردیم که دانشکده محیط زیستی به دانشکده محیط بانی تبدیل شود و نیروها در گروه‌های فوق دیپلم و چهارساله آموزش ببینند و پس دوران آموزش وارد محیط بانی شوند.

«عیسی کلانتری»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص "ریزگرد های اهواز" گفت: امکان تخلیه شهر اهواز وجود ندارد. ریزگردهای خوزستان مربوط به خارج از کشور هستند زیرا ما ریزگرد داخلی نداریم. باید تلاش کنیم ریزگردهایی که از کشور عراق و سوریه یعنی از شمالغرب به جنوب شرق می آید، مهار شوند.

او ادامه داد: بخش عمده ای از سدسازی ها مهار شده است؛ هرچند می گویند آب کافی نداریم تا بتوانیم ریز گردها را مهار کنیم. حدود دوماه دیگر مهارسازی ریزگردهای داخلی در اهواز شروع خواهد شد. مسئول ستاد احیای جلوگیری از ریزگردها استاندار خوزستان هستند و صد میلیون دلار اعتباری که تصویب شده از محل صندوق در اختیار استانداری قرار گرفته است. یک ساله نمی توانیم با ریزگردها مقابله کنیم، سه چهار سال طول می کشد. توان مهندسی کشور طوری نیست که یک ساله بتوان ریزگردها را مهار کرد. ریزگرد های داخلی به تدریج مهار خواهد اما باید فکری به حال خارجی ها کرد. 

او در خصوص روند جذب محیط‌بانان گفت: امسال مجوز جذب سیصد محیط بان را داریم. از وزیر علوم تقاضا کردیم که دانشکده محیط زیستی به دانشکده محیط بانی تبدیل شود و نیروها در گروه‌های فوق دیپلم و چهارساله آموزش ببینند و پس دوران آموزش وارد محیط بانی شوند. 

نظر شما
پرونده ویژه