رییس فراکسیون جوانان مجلس:

طرح دوفوریتی مستثنی‌شدن از قانون منع به کارگیری بازنشستگان منتفی شد

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۶:۲۵:۴۱
کد خبر: ۷۶۷۴۲۳
طرح دوفوریتی مستثنی‌شدن از قانون منع به کارگیری بازنشستگان منتفی شد
رییس فراکسیون جوانان مجلس از بسته شدن پرونده طرح دو فوریتی مستثنی کردن برخی مدیران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خبر داد و گفت: چنین طرحی در دستور کار مجلس قرار ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید «فرید موسوی»، رییس فراکسیون جوانان مجلس، درباره طرحی دو فوریتی برای اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: این پیشنهاد و تدوین این طرح در زمانی که اکثریت نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود بودند مطرح شد. نمایندگان پس از بازگشت از حوزه‌های انتخابیه به مجلس و همانگونه که انتظار می رفت بر صیانت از مصوبه اصلی اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تاکید کردند و عملا مطرح شدن این طرح دو فوریتی منتفی شد. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بدون در نظر گرفتن هیچ استثنای جدیدی جدی است و اضافه کردن استثنائات آن هم در این بازه زمانی که هنوز قانون اجرایی نشده به هیچ عنوان به صلاح نیست.

طرح دو فوریتی استثنا کردن برخی مدیران پیش از مطرح شدن منتفی شد

وی ادامه داد: طراحان قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و اعضای فراکسیون جوانان مجلس پس از مطرح شدن چنین طرح دو فوریتی نسبت به مجاب کردن پیشنهاد دهندگان به منظور انصراف از پیگیری این طرح دو فوریتی اقدام کردند و پیشنهاد دهندگان نیز با انجام مذاکرات از ادامه پیگیری‌ها برای مطرح شدن این طرح، منصرف شدند.

رییس فراکسیون جوانان مجلس تأکید کرد: مجلس با توجه خواست افکار عمومی، خود را ملزم به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌داند و در واقع این طرح دو فوریتی پیش از مطرح شدن، منتفی شد.

موسوی با یادآوری اینکه ایستادن در برابر خواست عمومی جامعه به هیچ عنوان به صلاح هیچکس نیست، افزود:  این طرح دو فوریتی سنگ بنای غلطی بود تا  با تصویب هر قانونی، فضا برای استثنا کردن برخی از قانون باز شده و بازار لابی و لابی گری در این خصوص داغ شود.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مجلس تأکید کرد: با این حساب پرونده این طرح دو فوریتی برای استثنا کردن برخی مدیران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس بسته شد و چنین طرحی در دستور کار مجلس قرار ندارد و انتظار است دستگاه‌ها تا تاریخ مقرر نسبت به عملیاتی کردن قانون اقدام مقتضی را صورت دهند.

نظر شما
پرونده ویژه