بیانیه اعتراضی هزار جوان درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۰۰:۱۰
کد خبر: ۷۶۷۵۳۷
بیانیه اعتراضی هزار جوان درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان
بیانیه یک هزار نفر از جوانان اصلاح طلب در حمایت از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان و اعترض جدی به تلاش برخی از اصلاح طلبان که با کارشکنی مانع از اجرای قانون می شوند، منتشر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه هزار نفر از جوانان اصلاح طلب آمده است:

تصویب طرح اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی و سپس شورای نگهبان که منجر به حذف استثناء‌های متعددی شد که فلسفه وجودی قانون را بی‌اعتبار کرده بود بی‌گمان یکی از دستاوردهای اصلاح‌طلبانه‌ای است که با اجماع گروه‌های سیاسی مختلف بدست آمده است. این قانون یکی از مهمترین زمینه‌های فساد اداری و اقتصادی را از بین برده و دایره محدود مدیران را که به عنوان واقعیتی عینی همواره از سوی مردم و مسئولان عالیرتبه مورد نکوهش بوده می‌شکند. منع قانونی بازنشستگان از تصدی دوباره در مناصب عمومی همچنین به یکی از مهمترین چالش‌های جدی جمعیت جوان ایران یعنی شکاف نسلی در ساختار اداری می‌پردازد. بعلاوه ممنوعیت تصدی دوباره بازنشستگان می‌تواند برخی از زمینه‌های اعمال تبعیض در حق دستیابی شهروندان به مناصب عمومی را بزداید و این حق شهروندی را تضمین کند.

با این همه و درحالی که تصویب و اجرای این قانون در زمانه‌ای که امید و اعتماد به گوهری کمیاب تبدیل شده تا حدودی می توانست سرمایه اجتماعی رو به زوال را احیاء کرده و از سطح فزاینده نارضایتی در جامعه بکاهد؛ اطلاعاتی در دست است که برخی محافل و باندهای اقتصادی و سیاسی تلاش دارند تا با ارائه طرحی دوفوریتی به مجلس بار دیگر با الحاق فهرستی از استثنائات بار دیگر قانون منع بکارگیری بازنشستگان را از معنا تهی کرده و به شیری بی یال و دم بدل سازند.

این محافل که علیرغم مخالفت افکار عمومی، هدف اصلی‌شان بقای چهره‌هایی خاص بر صندلی خود است، متاسفانه برای آنکه بتوانند نیت خود را محقق سازند تلاش دارند تا با ایجاد و تعریف منافع برای دستگاه‌های مختلف، آنها را نیز با خود همداستان کنند و با جوسازی بین نمایندگان به هدف خود برسند.

براین اساس ما امضاء کنندگان این بیانیه ضمن حمایت مجدد از قانون بدون استثنا منع بکارگیری بازنشستگان از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا در مقابل سوءاستفاده از مرجع تقنین برای بی‌اثر کردن قانون بایستند و پیش از هرچیز از جایگاه رفیع خانه ملت و امید مردم و جوانان پاسداری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز