معاون وزیر کشور:

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری دغدغه مسئولان باشد

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۳:۵۴:۲۹
کد خبر: ۷۶۷۷۶۶
نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری دغدغه مسئولان باشد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: دغدغه رییس جمهوری در نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری باید دغدغه همه مسئولان باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مهدی جمالی نژاد»، معاون وزیر کشور، در جلسه هماهنگی طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و درون شهری در جمع مسئولان دستگاه های مرتبط و خودروسازان مشارکت کننده در طرح اظهارداشت: انتظار داریم با توجه به فرسوده بودن بخش هایی از ناوگان اتوبوسرانی شهری و ضرورت اجرای برنامه هایی برای کاهش آلودگی هوا در شهرها بویژه در کلان شهرها و احترام به حقوق شهروندان، تمامی دست اندرکاران امر و دستگاه ها در موضوع توسعه حمل و نقل عمومی شهری همکاری وهمفکری کافی داشته باشند.

وی یادآور شد: از زمان اجرای طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و درون شهری در بهمن 96 به دستور رییس جمهوری تاکنون یک دستگاه اتوبوس هم وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهری نشده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: باید موانع پیش رو دستور رییس جمهوری در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری که از مشکلات اصلی شهرداری ها و از انتظارات مردم از مدیریت شهری است، در جلسات تخصصی و با حضور دست اندرکاران امر به درستی شناسایی و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی کنیم و ما در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور میزبان مستمر این جلسات خواهیم بود.

جمالی نژاد تاکید کرد: لازم است بجای اولویت دادن به تامین هزینه های درمان امراض و بیماری های ناشی از آلودگی هوا یک بار به حذف علل بیماری ها که بسیار ساده تر و موثرتر و کم هزینه تر است، اقدام کرد و در کنارش سلامتی و جان هموطنان را حفظ کرد.

وی افزود: پس از مشخص شدن مشکلات اصلی و علل تحقق نیافتن نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری آنها را از سوی وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت به رییس جمهوری منعکس خواهیم کرد.

در این جلسه همچنین دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گزارشی از اقدامات صورت گرفته و آخرین وضعیت نوسازی ناوگان شهری ارایه کرد.

در ادامه نمایندگان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برخی مسائل و مشکلات پیش روی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری درارتباط با طرح مذکور را عنوان کردند که مهم ترین آنها عبارت است: نادیده گرفتن ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی درونشهری در این طرح تاکنون و عدم صدور گواهی مسدود ارزی برای واردات اتوبوس های درون شهری، وجود مشکل در تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان اتوبوس، عدم تخصیص ارز دولتی در پرداخت سهم شهرداری ها برای نوسازی ناوگان که منجر به افزایش شدید قیمت ناوگان شده و به دلیل مشکلات مالی شهرداری ها اجرای طرح را با مشکل مواجه کرده است.

در این جلسه که به میزبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تشکیل شد، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو )، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و بانک های عامل، صندوق توسعه ملی، شهرداری تهران و خودروسازان مشارکت کننده در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و درون شهری حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز