رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی:

چرایی اجرا نشدن قانون جرم سیاسی تقدیم هیئت رییسه شد/ حضور وزیر دادگستری در کمیسیون حقوقی مجلس

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۶۷۷۶۹
چرایی اجرا نشدن قانون جرم سیاسی تقدیم هیئت رییسه شد/ حضور وزیر دادگستری در کمیسیون حقوقی مجلس
رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان مشروطه تا به حال نیاز به قانون تعریف جرم سیاسی وجود داشت و خوشبختانه این امر انجام شد، منتها محاکم توجه لازم را به این موضوع ندارند.

«ابوالفضل ابوترابی»، رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص امضای 30نفر از نمایندگان مبنی بر اینکه "چرا در دادسراها و دادگاه‌ها قانون جرم سیاسی اجرا نمی شود" گفت: این یکی از طرح های بسیار خوبی بود که در دوره قبل ارائه و بعد از سال‌ها به عنوان موضوع «حقوق شهروندی در قانون اساسی» دیده شد. از زمان مشروطه تا به حال نیاز به قانون تعریف جرم سیاسی وجود داشت و خوشبختانه این امر انجام شد، منتها محاکم توجه لازم را به این موضوع ندارند. 

او ادامه داد: برای پیگیری این موضوع هیئت منصفه جرم سیاسی هم توسط قوه قضاییه مشخص شد که گام خوبی بود اما باید دادستان ها و قضات دقت لازم را داشته باشند و از این ظرفیت خوبی که در قانون دیده شده، استفاده کنند. بحث جرم سیاسی یکی از موضوعاتی است که به عنوان یکی از اجزا قانون اساسی، باید قضات توجه لازم را به آن داشته باشند. 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در ادامه گفت: این تذکر مطرح و به هیئت رییسه هم ارایه شده است. قوه قضاییه هم باید تاکید کند که قضات دقت لازم را داشته اند. در مرحله بعد این موضوع در دستور کار کمیسیون قضایی قرار می‌گیرد و وزیر دادگستری به کمیسیون آمده و توضیحات لازم را ارائه خواهد داد. 

گفتنی است؛ «محمود صادقی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در اینستاگرام خود از سوال بیش از 30 نماینده مجلس از وزیر دادگستری، درباره اجرایی نشدن قانون جرم سیاسی در دادسراها و دادگاه‌ها خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز