مشاور رئیس‌جمهور:

برخی با پول صندوق‌های بازنشستگی کشور، بار نسل‌های بعدی‌شان را بسته‌اند

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۹:۳۷:۱۶
کد خبر: ۷۶۷۹۱۰
برخی با پول صندوق‌های بازنشستگی کشور، بار نسل‌های بعدی‌شان را بسته‌اند
مشاور رئیس‌جمهور گفت: سیاست‌مداران ما اسیر مسیرهای طی شده هستند و برخی با پول صندوق‌های بازنشستگی این کشور بار نسل‌های بعدی‌شان را بسته‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «حسام الدین آشنا»، مشاور رئیس‌جمهور، در نشست رونمایی از فیلم مستند «بمب ساعتی چالش صندوق‌های بازنشستگی» به ذکر ۴ نکته درباره این مستند و مساله صندوق‌های بازنشستگی پرداخت.

وی همچنین با تشکر از نسل جوان مستندساز کشور گفت: در حوزه مستندسازی پژوهشی و سیاستی راه بسیار دشوار است. به‌عنوان یک شهروند و شخصی که از موانع سیاست‌گذاری جدی عبور کرده اعلام می‌کنم عمده سیاست‌گذاران ما همین مردم هستند که از موانع رد شده و به مجلس و دیگر نهادها وارد می‌شوند.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه وقتی دانش عمومی افزایش یابد، خواه ناخواه سیاست‌مدار هم از آن آگاهی می‌یابد، گفت: اگر کیفیت ورودی‌های جامعه را بالا ببریم ورود سیاست‌گذاران هم افزایش می‌یابد.

آشنا در ادامه اظهار داشت: سیاست‌مداران ما اسیر مسیرهای طی شده هستند. مساله اصلی در این فیلم و مستند مادرکشی، تعارض منافع خورد با کلان است. کسانی می‌توانند برای منافع خودشان سیاست‌گذاری کنند؛ برخی می‌توانند منافع‌شان را در قالب سود استفاده از قانون و مصوبات به جامعه تحمیل کنند. تمام اتفاقات صندوق‌ها را نمی‌توان به سوء‌مدیریت نسبت داد بلکه برخی را باید به سوء‌تصمیم و تدوین نسبت داد. مساله شفافیت جدی است و برای پیشگیری از تعارض منافع است.

وی گفت: کسانی با پول صندوق‌های بازنشستگی این کشور بار نسل‌های بعدی‌شان را بسته‌اند. اینکه مردم در کف خیابان می‌گویند «اگر یک اختلاس کم بشود مشکل ما حل می‌شود»، یک شعار ساده خیابانی نیست. این یک شعار سیاسی است که به آن می‌گویند اگر این کارها را بکنیم تبعاتش را خواهید دید.

نظر شما