در صحن علنی مجلس؛

قاضی‌پور از پاسخ وزیر جهاد قانع شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۰:۳۲:۰۶
کد خبر: ۷۶۸۲۵۳
قاضی‌پور از پاسخ وزیر جهاد قانع شد
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از پاسخ «محمود حجتی» در مورد واردات محصولات تراریخته قانع شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «نادر قاضی پور»، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر جهاد کشاورزی به سوال خود قانع شد و گفت: با توجه به تاکید وزیر جهاد در مورد پیگیری موضوع نیازی به رأی گیری نیست.

علی مطهری به عنوان رئیس جلسه نیز در این خصوص یادآور شد: آقای شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان سوال آقای قاضی پور را در دستورکار کمیسیون قرار دهد و موضوع را از طریق وزارت بهداشت نیز پیگیر باشد.

براساس گزارش کمیسیون جهاد کشاورزی علیرضا محجوب و نادر قاضی پور از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ورود محصولات تراریخته به کشور سوالی را مطرح کردند و در توضیح این سوال در کمیسیون کشاورزی به امنیت غذایی کشور و جلوگیری از واردات محصولات تراریخته به موجب بند چ ماده 31 قانون برنامه ششم توسعه اشاره کردند، همچنین در مورد آثار استفاده از این محصولات و آمار بالای سرطان و مشکلات کودکان توضیحاتی را ارائه کردند.

گفتنی است، حجتی نیز در کمیسیون کشاورزی، یادآور شده که قانون مذکور واردات را ممنوع نکرده و این محصولات وارد کشور می شود. ذرت، سویا و دانه های روغنی که بخش عمده آن ها از آمریکای جنوبی نیز وارد می شود عمدتا تراریخته است و آنچه قانون مقرر کرده روغن های خوراکی که محصولات نهایی است می باشد که وزارت بهداشت موظف به الصاق برچسب تراریخته بر روی محصول می باشد.

باتوجه به عدم اقناع نمایندگان سوال کننده در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی این سوال در صحن علنی مطرح شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز