پاسخ ستاد مرکزی اربعین حسینی به یک ادعا:

به حساب های دولتی سود بانکی تعلق نمی گیرد

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۷:۵۱:۰۶
کد خبر: ۷۶۸۳۳۸
به حساب های دولتی سود بانکی تعلق نمی گیرد
ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد: دستور بازپرداخت مابه التفاوت هزینه روادید زائران اربعین بلافاصله پس از کاهش نرخ ارز به کمیته اعزام به مسئولیت سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه ای ادعاهای مطروحه در سایت جماران را رد کرد.
در متن اطلاعیه این ستاد آمده است: ثبت نام روادید در سامانه سماح جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی از تاریخ 4-7-97 آغاز گردیده است. برابر پیگیری‌های مستمر و نهایتاً پس از دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر کاهش مبلغ روادید، در تاریخ 19-7-97 هزینه ویزای اربعین، به مبلغ 234‌هزار تومان کاهش یافت (16روز پس از شروع ثبت نام). در همین رابطه ستاد مرکزی اربعین حسینی بلافاصله موضوع یادشده را به کمیته اعزام (با مسئولیت سازمان حج و زیارت) ابلاغ تا نسبت به باز پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ روادید به حساب های زائرین ثبت نام شده قبلی اقدام نماید.
از تاریخ شروع ثبت نام تا زمان اعلام کاهش مبلغ روادید جمعاً 360939 نفر ثبت نام نموده و مابه‌التفاوت آن مبلغ 131 هزار و 179 تومان و 5 ریال می‌باشد. برابر قوانین بانکی به حساب های دولتی هیچ گونه سود بانکی تعلق نمی گیرد و لذا محاسبه نگارنده مطلب مندرج در سایت یادشده اساساً بدون اطلاع از این مهم بوده و براساس معیارهای اخلاقی و شرعی مصداق تهمت و افتراء می باشد که از منظر حقوقی قابل پیگیری است .
پس از ابلاغ موضوع عودت مازاد مبلغ روادید از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی به‌ کمیته اعزام، کمیته مذکور با هماهنگی بانک مرکزی اعلام کرد؛  طی روزهای آینده مبلغ مازاد به حساب ذینفعان مسترد خواهد شد. لیکن با توجه به حجم گسترده مشتاقان شرکت در راهپیمانی عظیم اربعین و برنامه‌ریزی جهت اصلاح سیستم مالی در سامانه سماح نیازمند زمان بیشتری بوده تا مکانیزم عودت انجام پذیرد.
 شایان ذکر است دولت و دستگاه های مسئول در امر برگزاری مراسم باشکوه اربعین ، به هیچ عنوان نگاه درآمدی به برگزاری مراسم اربعین حسینی نداشته بلکه با برنامه ریزی و تزریق اعتبارات لازم،  علیرغم محدودیت‌های موجود اعتباری درکشور (سنوات گذشته بخصوص در سال جاری) امورات مربوط به اربعین از جمله تامین زیرساخت های اساسی را پیگیری و محقق نموده است.
علی ایحال با امعان نظر به موارد  فوق الذکر انتظار می رود اصحاب رسانه با توجه به رسالت اطلاع رسانی خود با آگاهی از واقعیت ها نسبت به انتشار اخبار،  اقدام تا موجب تشویش اذهان عمومی و نادیده گرفتن زحمات خالصانه و خادمانه همه دست‌اندرکاران این مراسم معنوی نگردد. در پایان ستاد مرکزی اربعین حسینی از انتقادات منصفانه و سازنده و صادقانه استقبال می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز