معاون حقوقی رئیس جمهور:

اعمال تحریم‌ها از ۱۳ آبان خلاف دستور دیوان بین‌المللی است

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۳:۱۰:۰۱
کد خبر: ۷۶۸۶۱۹
اعمال تحریم‌ها از ۱۳ آبان خلاف دستور دیوان بین‌المللی است
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اعمال و ادامه تحریم های آمریکا از چهارم نوامبر (13 آبان) خلاف دستور موقت صادر شده از دیوان بین المللی دادگستری بوده و اعلام آن از سوی آمریکا نقض دیگری از سوی آن دولت است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور، پس از جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران، گفت: آمریکا بر اساس دستور موقت صادر شده از سوی دیوان بین المللی دادگستری باید در مورد لغو تحریم های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی وظیفه خود را انجام دهد.

وی یادآور شد: در دستور موقت صادر شده از سوی دیوان بین المللی دادگستری بندی قید شده که به هر دو طرف دستور می دهد، وضعیت موجود را تشدید نکنند اما در زمان حاضر به نظر من از جانب آمریکا حداقل دو یا سه نقض مهم دیگر نیز اتفاق افتاده است که با این بند در تناقض قرار دارد.

جنیدی درباره خروج آمریکا از عهدنامه مودت اظهار داشت: قبلا هم گفته ام، آنها می توانستند در حالت عادی اعلامیه بدهند ولی بعد از طرح دعوای ایران در دیوان بین المللی دادگستری و به ویژه بعد از صدور قرار موقت دادگاه بین المللی درست نیست که این اعلام را داشتند که این مساله خود نقض قرار موقت صادر شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: بر اساس دستور موقت صادر شده، دولت آمریکا نباید وضعیت را تشدید کند و از این جهت وظیفه دارد تا تحریم های چهارم نوامبر را نیز اصلاح کند و موکلف است، تحریم های را که ادعا کرده بود، رفع کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز