یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

تشکیل فوری تیم اقتصادی دولت یک ضرورت در دوران بحران است/ تحریم‌های ۱۳ آبان شوک‌آمیز نخواهد بود/ گاهی در داخل فضا را برای دشمن فراهم می‌کنیم

۱۳۹۷/۰۸/۰۴ - ۰۵:۳۱:۵۳
کد خبر: ۷۶۸۷۶۴
تشکیل فوری تیم اقتصادی دولت یک ضرورت در دوران بحران است/ تحریم‌های ۱۳ آبان شوک‌آمیز نخواهد بود/ گاهی در داخل فضا را برای دشمن فراهم می‌کنیم
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به اعتبار اینکه دولت اظهار داشته در برخورد با آمریکا با جنگ اقتصادی رو به رو شده ایم، باید روند تشکیل تیم اقتصادی را سرعت بخشید.

«غلامرضا ظریفیان»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره اهمیت تشکیل تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: دولت اصرار و تاکید دارد چیزی که در برخورد با آمریکا رخ داده یک جنگ تمام عیار اقتصادی است. سازماندهی، پیگیری و برنامه ریزی برای چنین شرایطی عمدتا در وزارتخانه ها انجام می شود بنابراین ضرورت این سرعت عمل در این قسمت احساس می شود. باید هرچه سریعتر تیم اقتصادی تشکیل و تدابیری برای این وضعیت اندیشیده شود.

وی در ادامه افزود: دولت تاکید کرده است که در تحریم های 13 آبان با مساله ویژه ای رو به رو نمی‌شویم چون فرایند تحریم ها مدت هاست که شروع شده است. روز 13 آبان بخش های دیگری از این تحریم ها اعمال می شود که به نظر می رسد، روند شوک آمیزی نداشته باشد.

ظریفیان بیان کرد: به اعتبار همین مساله که وارد جنگ اقتصادی شده ایم، دولت باید هرچه زودتر برای حوزه اقتصادی تعیین و تکلیف می کرد که پیشقراول در برخورد با سیاست های ظالمانه آمریکا است.

وی تاکید کرد: وقتی وزارتخانه ای وزیر ثابت پیدا می کند در ستاد خود می تواند قوی تر و منسجم تر مسائل را سازماندهی و نظم لازم را برای این شرایط فراهم کند. مجلس هم باید هر چه سریعتر در این بخش نقش خود را ایفا کند تا بتوان زودتر این کاستی که در ستاد اقتصادی دولت احساس می شود، را سازماندهی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور در این برهه زمانی نیاز به همدلی و کنار گذاشتن نگاه های فراجناحی دارد، بیان کرد: این یک اصل تجربه و پذیرفته شده جهانی است که هر وقت جامعه ای با مساله عام و مرتبط با کل منافع ملی رو به رو می شود، طبیعتا همه باید کمک کنند؛ حتی اگر اختلاف نظر هایی وجود دارد.

این فعال سیاسی گفت: یکی از ضعف هایی که در نظام سیاسی خود با آن مواجه هستیم، شامل همه گروه ها و بخصوص خود دولت و نظام حاکمیتی ما می شود. هنوز بحث منافع ملی برای جامعه سیاسی ما نهادینه نشده است. ما در شرایط خطیر به دلیل عدم توجه به منافع ملی، گاهی اوقات فضا را برای دشمنان فراهم می کنیم که از این شرایط بر علیه ما استفاده می کنند.

ظریفیان در پایان بیان کرد: آنها می خواهند در عرصه اقتصادی جامعه ما را با مشکلات سنگینی رو به رو کنند و در این زمینه هم گام های عملی جدی برداشته اند که تنها در حد شعار و تهدید نیست. در این شرایط باید نگاهی همدلانه به مسائل داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز