خبرگزاری رویترز گزارش داد؛

سازوکار اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام نوامبر آغاز می شود

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۸:۲۰:۰۱
کد خبر: ۷۶۸۷۸۸
سازوکار اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام نوامبر آغاز می شود
خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ سازوکار جدید اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام و تسهیل تجارت کشورها با ایران از4 نوامبر (13آبان) شروع به کار می کند، اما عملیاتی شدن کامل آن به اوایل سال آینده میلادی موکول خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رویترز نوشت؛ مکانیزم ویژه اتحادیه اروپا به شرکت های اروپایی امکان می دهد که مطابق با قوانین این اتحادیه به فعالیت خود با ایران ادامه دهند.اروپا می خواهد با این سازوکار ویژه، توانایی خود در اجرای تعهداتش را نشان دهد.

اروپا در پی نشان دادن تلاش خود به ایران برای حمایت از توافق هسته ای است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا چندین طرح دیگر نیز برای حفاظت از تجارت اروپا با ایران اندیشیده است. فرانسه، انگلیس و آلمان معتقدند که حفظ توافق هسته ای 2015 ضروری و کاملا چیزی جدا از مسائل موشکی است و به منع اشاعه کمک می کند.

به نوشته این رسانه، بعضی مسائل مربوط به مکانیزم ویژه از جمله تدارک یک مکان فیزیکی و یا دفتر مرکزی برای سازوکار ویژه اتحادیه اروپا در دستور کار قرار دارد و بزودی اجرایی خواهد شد. اتحادیه اروپا امیدوار است که با پشتیبانی چین و روسیه تهران را همچنان متقاعد به ماندن در توافق هسته ای بکند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز