رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق:

رئیس‌جمهور ایالات متحده اهداف عجیبی در سر دارد!

۱۳۹۷/۰۸/۰۴ - ۱۱:۳۴:۱۴
کد خبر: ۷۶۹۱۲۲
رئیس‌جمهور ایالات متحده اهداف عجیبی در سر دارد!
رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق گفت: مسابقه تسلیحاتی جدیدی در راه است و مسکو و واشنگتن باید برای جلوگیری بروز فاجعه های جهانی با یکدیگر گفت وگو و مذاکره کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل گورباچوف»، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، اظهار کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، تصمیم دارد از معاهده منع استفاده از موشک‌های هسته ای میان برد که در سال 1987 بین شوروی و آمریکا به امضا رسیده خارج شود. این به معنای اعلام مسابقه تسلیحاتی جدید است اما برای مذاکرات مجدد و حل این مسئله دیر نیست. باید دو کشور برای مذاکرات جدید دور یک میز بنشینند و مسائل و مشکلاتی که دارند، را حل کنند.

گوباچوف گفت: "مسابقه تسلیحاتی جدیدی در راه است. آمریکا در سال 2002 از معاهده ضد موشک‌های بالستیک خارج شد. امسال هم از معاهده هسته‌ای با ایران خارج شد. هزینه‌های نظامی به سمت نجومی شدن پیش می‌رود و این ارقام در سال‌های آتی بیشتر هم خواهد شد."

وی تصریح کرد: با اراده سیاسی کافی، می توان هرگونه مشکل در این معاهده را برطرف کرد. اما همان طور که در دو سال گذشته شاهد آن بودیم، رئیس جمهور ایالات متحده اهداف عجیبی را در سر دارد، وی می‌خواهد آمریکا را نه تنها از موشک‌های هسته‌‌ای از هر گونه تعهدات و محدودیت‌ها رها کند.

رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق بیان کرد: ایالات متحده قصد دارد کل سیستم معاهدات بین‌المللی و موافقت نامه‌ها ای که برای ایجاد صلح و امنیت پس از جنگ جهانی دوم به امضا رسید، را از بین  ببرد.

وی معتقد است: برای بازگشت به مذاکرات دیر نیست و ایالات متحده و روسیه باید برای جلوگیری از فاجعه‌‌های جهانی به اتحاد مجدد برسند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز