وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد؛

تولید سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۸:۲۸:۳۰
کد خبر: ۷۶۹۳۱۲
تولید سالانه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: اولویت وزارت راه و شهرسازی این است که جریان تولید مسکن برای صنعت ساخت و ساز، بسیار روان و طبیعی باشد و سازندگان به راحتی بتوانند اقدام به فعالیت کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد اسلامی»، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، درباره اولویت‌های کنونی وزارت راه و شهرسازی، گفت: به نظر من مهم ترین اولویت وزارتخانه، توجه به بخش مسکن و تولید مسکن با اولویت مسکن سازی برای اقشار کم درآمد است، تا با اجرای سیاست های تسهیل کننده و اعطای مشوق های اقتصادی به بخش خصوصی، مساکن مناسبی برای مردم به ویژه خانه اولی ها ایجاد شود.

 

اجرای طرح بازآفرینی شهری اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی است

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: در شرایط کنونی بازآفرینی شهری جزء اولویت های اصلی وزارتخانه خواهد بود تا بتوانیم توسط شرکت ها و موسساتی که قابلیت کار دارند، این پروژه بسیار بزرگ و عظیم را اجرایی کنیم.

هزینه های چند لایه، نتیجه باقی ماندن بافت های ناپایدار و ناکارآمد شهری

وی گفت: به طور حتم باقی ماندن بافت های ناپایدار و ناکارآمد، تبعات و هزینه های چند لایه برای جامعه و شهر به دنبال دارد، از این رو باید نوسازی بافت های فرسوده در کشور سرعت گرفته و در گام نخست نوسازی 100 هزار واحد مسکونی صورت می گیرد.

ایجاد شهرها و شهرک های جدید در زمین های ارائه شده از سوی دولت

اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر ایجاد شهرها و شهرک های جدید در زمین های ارائه شده از سوی دولت می تواند نقش موثری در حوزه بازار مسکن ایفا کند و افرادی که به دنبال مایل به بزرگ کردن مسکن خود باشند، می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وزارت راه و شهرسازی باید به یک جریان تولید پایدار مسکن بپردازد

به گزارش خانه ملت، وی افزود: قطعا وزارت راه و شهرسازی باید به یک جریان تولید پایدار مسکن بپردازد و قطعا در این راستا باید موانع تولید مسکن برداشته شود، از طرف دیگر تولید مسکن یک صنعت بوده که در آن مشاغل گوناگون فعالیت می کنند، ما نمی توانیم با نوسانات سیاسی این صنعت را دچار آسیب بکنیم، ما باید با اجرای سیاست هایی، تولید مسکن به یک جریان مستمر و فعال تبدیل شود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: به طور حتم اولویت وزارتخانه این است که جریان تولید مسکن برای صنعت ساخت و ساز، بسیار روان و طبیعی باشد و سازندگان به راحتی بتوانند اقدام به فعالیت کنند.

اسلامی افزود: به نظر من این استراتژی که حداقل سالانه باید حدود 500 هزار واحد مسکونی در کشور تولید شود، بر پایه آمار و اطلاعات بوده و وزارت راه و شهرسازی برای تحقق آن برنامه ریزی و تلاش خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز