نماینده مردم گرمسار در مجلس:

دژپسند یک شبه به مجلس معرفی نشده است

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۴:۵۰:۰۹
کد خبر: ۷۶۹۵۶۹
دژپسند یک شبه به مجلس معرفی نشده است
نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: آقای دژپسند تک تک مراحل مدیریتی را از کارشناسی تا معاونت در سازمان برنامه و بودجه طی کردند و این طور نبوده که یک شبه به مجلس معرفی شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «غلامرضا کاتب»، نماینده مردم گرمسار در مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ضمن تسلیت ایام اربعین سید الشهدا، با بیان اینکه امروز در محضر ملت بزرگ ایران و خداوند متعال قرار داریم و شاخصه تصمیمی که امروز می خواهیم اتخاذ کنیم فقط باید منافع ملی باشد، خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: انتخابی که امروز انجام می دهیم باید با شناخت و درایت باشد به نحوی که مجبور نباشیم به سوال و استیضاح روی بیاوریم و وقت دولت و مجلس را بگیریم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی دولت نیز اظهار کرد: با خدا عهد ببنیدیم که آنچه می گوییم در این شرایط اقتصادی کشور به آن عمل کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

وی درباره فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، گفت: یکی از دغدغه های ما نمایندگان همواره هماهنگی تیم اقتصادی دولت بوده است که امروز با معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد، همدلی و هم گرایی ویژه ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین بانک مرکزی ایجاد خواهد شد تا نگاهی برنامه ای و علمی بر اقتصاد کشور حاکم شود.

کاتب با اشاره به سابقه 5 ساله همکاری خود با فرهاد دژپسند در سازمان برنامه و بودجه، ادامه داد: ایشان تک تک مراحل مدیریتی را از کارشناسی تا معاونت در سازمان برنامه و بودجه طی کردند و این طور نبوده که یک شبه به مجلس معرفی شوند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: دژپسند همچنین عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی است که این همکاری او با دانشگاه فرصت بسیار مناسبی است که از ظرفیت های علمی موجود در دانشگاه ها استفاده شود تا هسته اندیشه ورزی و همفکری علمی دانشگاهی نیز در وزارت اقتصاد ورود کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: وزیر پیشنهادی اقتصاد در طول مدتی که در سازمان برنامه و بودجه بوده است در تدوین طرح و لوایح مادر به ویژه قانون دیوان محاسبات کشور، قانون برنامه و بودجه، قانون مالیات بر ارزش افزوده نقش موثر داشته است و امروز برای اجرای تک تک این قوانین برنامه و نگاه ریزبینانه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قطعا فردی که قوانین و برنامه های تئوری را تدوین کرده بهتر از فردی که از قوانین اطلاع ندارد در عرصه اجرا عمل خواهد کرد، یادآور شد: از جمله قوانینی که انتظار داریم وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی پیگیری کند و در اولویت کاری خود قرار دهد، قانون مالیات بر ارزش افزوده است که یکی از انتظارات نمایندگان مجلس برطرف کردن موانع رشد و تولید و اجرای این قانون است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اجرای این قانون باید به نحوی باشد که در راستای کمک به تولید و اشتغال باشد و ضمن صادرات محور بودن موتور محرکه ای برای بخش تولید و صنعت کشور باشد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که مدنظر نمایندگان مجلس است و در شرایط فعلی کشور یک ضرورت به شمار می آید اصلاح ساختار بانکی کشور بوده که نمایندگان به آن تاکید داشتند و ضرورت دارد سیستم بانکی کشور در خدمت تولید قرار گیرد و این خواسته تک تک اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز