عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

دژپسند از چالش‌های وزارت اقتصاد مطلع است

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۵:۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۶۹۵۹۵
دژپسند از چالش‌های وزارت اقتصاد مطلع است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آقای دژپسند تجربه مناسبی در فضای اقتصادی دارد، همسو با دولت است و از چالش های وزارت اقتصاد مطلع است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محسن علیجانی زمانی»، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز شنبه 5 آبان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی  امور اقتصادی و دارایی گفت:  وزارت اقتصاد به عنوان یکی از دستگاه های کلیدی اقتصاد کشور مسئولیت مدیریت بخش عمومی و اقتصادی را برعهده دارد، این وزارتخانه باید توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را داشته باشد و در عین حال شأن این وزارت را بالاتر از هماهنگ کننده دستگاه ها می دانم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: بزرگترین اقتصاد دنیا به صحنه آمده است تا اقتصاد ایران را زمین گیر کند، این در حالی است که اقتصاد ما مشکلاتی مانند بالا بودن تورم، عمق کم بازار سرمایه، بانک محور بودن، اقتصاد غیرشفاف، عدم توفیق بخش خصوصی و گسترش مخارج کشور را به همراه دارد.

وی گفت: پایین بودن بهره وری سرمایه و تحریم های یک جانبه از جمله مشکلات اقتصاد کشور است که باید مراقب اقشار کم درآمد در زمینه معیشت و مسکن بود، از سوی دیگر در این شرایط فشار بر واحدهای تولیدی وجود دارد با این حال باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دژپسند پاک دست و کارآمد است، عنوان کرد: او تجربه مناسبی در فضای اقتصادی دارد، همسو با دولت است و از چالش های وزارت اقتصاد مطلع است، چرا که به دنبال اهداف راهبردی، اقتصاد مولد و هوشمند است و خواهان حذف تلاطم و افزایش سرمایه گذاری و بهبود کسب و کار است.

علیجانی زمانی ادامه داد: تقویت دیپلماسی اقتصادی، تسهیل در صادرات غیرنفتی، مدیریت و مخاطرات اقتصاد از جمله نکاتی است که در برنامه ارائه شده دژپسند به چشم می خورد. برنامه های او 50 درصد منطبق با برنامه های بالادستی و 30 درصد همسو با برنامه هاست. در برنامه های وزیر پیشنهادی سیاست خوداظهاری در مالیات در راستای ارتقای اثربخشی مالیات مورد توجه قرار گرفته است. همچنین کاهش تصدی گری دولت و تقویت بخش خصوصی از جمله نکات مثبت برنامه های دژپسند است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه گمرک الکترونیک و ساماندهی پولی بانک ها در برنامه های وزیر پیشنهادی اظهار داشت: تاکید بر عدالت اجتماعی از نکات دیگر برنامه های دژپسند است. او می خواهد اقتصاد مبتنی بر نفت را که آسیب جدی بر کشور وارد کرده است را تغییر دهد و می خواهد با اصلاح الگوی مصرف رونق تولید ملی را که از جمله کلید واژه های مقام معظم رهبری است اجرایی کند، امیدواریم دژپسند با سخت کوشی فرهاد اقتصاد ما شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز