کارشناس مسایل خاورمیانه مطرح مرد؛

بار دیگر فلسطین به حاشیه رانده خواهد شد/ افتتاح سفارتخانه‌های اسرائیل در منطقه هدف عربستان/ مشروعیت بخشیدن به کشتار مردم فلسطین با استقبال از نتانیاهو

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۷:۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۶۹۶۱۸
بار دیگر فلسطین به حاشیه رانده خواهد شد/ افتتاح سفارتخانه‌های اسرائیل در منطقه هدف عربستان/ مشروعیت بخشیدن به کشتار مردم فلسطین با استقبال از نتانیاهو
کارشناس مسایل خاورمیانه گفت: سفر نتانیاهو به عمان باعث شد فلسطین بار دیگر به حاشیه رانده شود وملت فلسطین نتوانند به اهداف و ارمانهای خود دست یابند.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسایل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "سفر نتانیاهو به عمان" گفت: سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به پادشاهی عمان نخستین گام از عملیاتی کردن سیاست های رژیم آل سعود برای برقراری رابطه میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با رژیم صهیونیستی تلقی می شود.

او ادامه داد: از انجایی که بن سلمان ولیعهد رژیم آل سعود طی سه سال اخیر سه بار به فلسطین اشغالی سفر کرد و با نتانیاهو پیرامون افتتاح سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در 6کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به توافق رسید، لذا نتانیاهو برای برقراری رابطه اشکار میان کشورهای حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی سفر خود را به پادشاهی عمان اغاز کرد. این سفر ضربه دردناکی به پیکره ملت فلسطین تلقی می شود؛ به ا عتبار اینکه حدود 7ماه است که مردم فلسطین انتفاضه بازگشت را اغاز کردند. طی این مدت نزدیک200نفر از جوانان فلسطین در درگیری با مقامات صهیونیستی به شهادت رسیدند.

هانی زاده با بیان اینکه این سفر موجب خواهد شد باردیگر مسئله فلسطین به حاشیه رانده شود و ملت این کشور نتوانند به اهداف و ارمانهای خود دست یابند، بیان کرد: عربستان در راستای برقراری رابطه کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی هدفش ضربه زدن به ارمان ملت فلسطین است. همچنین سفر نتانیاهو برقراری رابطه اشکار میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و رژیم صهیونیست است و متاسفانه این اقدام از پادشاهی عمان اغاز شد و امکان دارد در اینده هم تکرار شود. نتانیاهو سفرهایی به امارات، بحرین، کویت و عربستان خواهد داشت. فلسطین در شرایط بحرانی قرار دارد و این سفر مشروعیت بخشیدن به نتانیاهو، برای ادامه کشتار ملت فلسطین تلقی می‌شود.

او با اشاره به این که عمان به خاطر ترس از سیاست های عربستان به این دیدار تن داده است، افزود:  این دیدار در چارچوب هماهنگی موجود میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و با فشار عربستان صورت گرفته است. عربستان به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فشار می اورد و حتی ان ها را تهدید کرده که باید با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند. از انجایی که پادشاهی عمان مشکلاتی با عربستان دارد لذا تحت فشار عربستان و امریکا مجبور شد از نتانیاهو استقبال کند. این دیدار مقدمه‌ای است برای اینکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، امارات، بحرین، قطر و کویت) در اینده رابطه خود را با اسراییل علنی کنند و سفارت‌خانه های اسراییل در اینده در این کشورها افتتاح خواهد شد.

نظر شما