عضو کمیسیون ماده۱۰ احزاب به برنا خبر داد؛

پایان آبان؛ اتمام مهلت قانونی احزاب برای تطبیق با قوانین جدید/ حدود ۱۲۰ حزب از ۲۵۴ حزب خود را با قانون جدید تطبیق دادند

۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۰۵:۴۷:۲۹
کد خبر: ۷۷۰۰۲۲
پایان آبان؛ اتمام مهلت قانونی احزاب برای تطبیق با قوانین جدید/ حدود ۱۲۰ حزب از ۲۵۴ حزب خود را با قانون جدید تطبیق دادند
عضو کمیسیون ماده10 احزاب گفت: حدود 120 حزب از 254 حزب موجود در کشور خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند و تا پایان آبان ماه فرصت درنظر گرفته شده تا مابقی احزاب بتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، خانه احزاب، شاخص های احزاب فعال را تدوین و معرفی و به احزاب ابلاغ کرده است. حدود 120 حزب از 254 حزب موجود در کشور خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند و تا پایان آبان ماه فرصت درنظر گرفته شده تا مابقی احزاب بتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

«قاسم میرزایی نکو»، عضو کمیسیون ماده10 احزاب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره وضعیت احزاب و تطبیق آن ها با قانون جدید گفت : حدود 120 حزب از 254 حزب موجود در کشور خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده اند و تا پایان آبان ماه فرصت درنظر گرفته شده تا مابقی احزاب بتوانند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین تصریح کرد: خانه احزاب شاخص های احزاب فعال را تدوین، معرفی و به احزاب ابلاغ کرده است.

میرزایی نکو درباره قانون احزاب و آخرین تغییرات آن نیز گفت: قانونی درباره فعالیت احزاب در سال 60 در کشور تصویب شده که همان قانون درسال ۹۵ اصلاح شد.

وی افزود: فکر می‌کنم با هم اندیشی بین احزاب و کمیسیون شوراها، اصلاح قانون احزاب در شرایط فعلی در حال پیگیری است تا به نتیجه خوب و مثبتی برای بهبود نسبی وضعیت برسیم.

میرزایی نکو درباره کارگروه اصلاح قانون احزاب نیز گفت: 5 نفر از دبیران کل احزاب، مدیرکل سیاسی و رئیس اداره اول وزارت کشور، 2 نفر مرکز پژوهش‌ها به همراه من و خانم مافی در این کارگروه مشغول به فعالیت هستیم.

وی ادامه داد: طبیعی است که با اصلاح قانون، احزاب باید خود را با قانون جدید تطبیق دهند و براساس قانون جدید فعالیت کنند. به طور مثال احزاب موظف هستند تعداد اعضا، مرامنامه و اساسنامه حزب را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گزارش کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: در این راستا دبیران کل احزاب موظف هستند تا کنگره های مربوط به احزاب را برگزار کنند و گزارش مربوط به این موضوعات را نیز به کمیسیون ماده 10 ارائه کنند.

وی افزود: برگزاری کنگره برای احزاب الزامی است و نباید از این موضوع تخلف کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز