رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان مطرح کرد؛

چرا صرافان به جز دلار و یورو ارز دیگری را نمی‌فروشند؟

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۸:۳۷:۰۷
کد خبر: ۷۷۰۶۴۵
چرا صرافان به جز دلار و یورو ارز دیگری را نمی‌فروشند؟
رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان گفت: عدم فروش سایر ارزها توسط صرافان به این دلیل است که ارز توسط مردم به آنها فروخته نشده که آنها نیز بتوانند از این طریق عرضه کنند.

«سعید مجتهدی»، رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص عدم عرضه ارزهایی به جز دلار و یورو در صرافی ها گفت: صرافان، ارز را طبق قانون مقررات بانک مرکزی از مردم خریداری کرده و فروش خود را براساس آن انجام می دهند.

وی افزود: عدم فروش سایر ارزها توسط صرافان به این دلیل است که ارز توسط مردم به آنها فروخته نشده که آنها نیز بتوانند از این طریق عرضه کنند.

مجتهدی عنوان کرد: بانک مرکزی قبلا دلار و یورو را با عنوان ارز مداخله ای عرضه می کرد اما از ابتدای سال جاری ارز مداخله ای صرافان تامین نمی شود.

وی ادامه داد: منابع صرافی ها فروشندگان بازار هستند و از طرفی خریداران واقعی بازار 23 گروه که بانک مرکزی اعلام کرده بود، هستند.

رئیس شورای عالی نظارت کانون صرافان با بیان اینکه هر صرافی ملزم به این نیست که همه ارزها را داشته باشد، افزود: دلار و یورو جزو پرطرفدارترین ارزها هستند، به همین دلیل دست صرافان برای فروش این چند ارز باز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز