عقب‌نشینی‌های ترامپ ادامه دارد/ دستوری جدید پس از گفت‌وگوی تلفنی با "شی جین"

۱۳۹۷/۰۸/۱۱ - ۰۹:۳۹:۵۹
کد خبر: ۷۷۱۴۱۳
عقب‌نشینی‌های ترامپ ادامه دارد/ دستوری جدید پس از گفت‌وگوی تلفنی با شی جین
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید به کابینه خود مأموریت داده تا امکان تهیه پیش‌نویس متن یک قرارداد تجاری با چین را بررسی کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این خبر را شبکه اقتصادی بلومبرگ بامداد جمعه ۱۱ آبان ساعاتی پس از مکالمه تلفنی رؤسای جمهوری چین و آمریکا اعلام کرد.

در حالی که چین و آمریکا از ماه‌ها پیش در وضعیت جنگ تجاری با یکدیگر به سر می‌برند، دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ روز پنج‌شنبه تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. دونالد ترامپ پس از این مکالمه که آن را «خیلی خوب» توصیف کرد، در صفحه توییتر خود نوشت که گفتگوهای تجاری با چین «خیلی خوب پیش می‌رود». رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین از برنامه خود برای ملاقات با همتای چینی خود در جریان نشست آتی رهبران گروه ۲۰ در آرژانتین خبر داد.

جنگ تجاری آمریکا و چین تا کنون به وضع تعرفه‌های جدید برای برخی کالاهای وارداتی دو کشور منجر شده است. این موضع‌گیری ترامپ نشان می‌دهد هیچکدام از سیاست های او جواب نداده و یک به یک از تصمیم هایش عقب نشینی می کند.

بنا به اعلام رسانه‌های دولتی چین، رئیس جمهوری این کشور پس از گفتگو با همتای آمریکایی خود ابراز امیدواری کرده است که دو کشور بتوانند برای برقراری روابطی «سالم و پایدار» تلاش کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی‌ چین، آقای شی همچنین گفته است که رهبران دو اقتصاد برتر جهان در گفتگوی روز پنج‌شنبه بر لزوم گسترش روابط تجاری دو جانبه تأکید کرده‌اند. وی در مورد چگونگی آغاز این تلاش گفته است: «هیئت‌های تجاری دو کشور باید تماس‌های خود را بیشتر کنند تا ضمن هدایت رایزنی‌ها در مورد دغدغه‌های دو طرف، هر دو کشور بتوانند در زمینه موضوع تبادلات بازرگانی به اجماع برسند.»

رئیس جمهوری چین همچنین اظهار امیدواری کرده که در جریان نشست آتی رهبران گروه ۲۰ در آرژانتین با ترامپ دیدار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز