رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

نسل‌های جدید باید از مسائل دوران انقلاب به‌صورت کامل مطلع شوند

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۲۰:۱۸:۳۱
کد خبر: ۷۷۲۰۰۰
نسل‌های جدید باید از مسائل دوران انقلاب به‌صورت کامل مطلع شوند
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نوجوانان و نسل‌های جدید ما باید از مسائل دوران انقلاب به‌صورت کامل مطلع شوند و وقایع آن دوران را از افراد حاضر در زمان بشنوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین «احمد مازنی»، نماینده تهران و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در نشست تجلیل از مروجان ادبیات پایداری در حوزه کودک و نوجوان که در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد در سخنانی با اشاره به خاطره ای از دکتر نصر در باره هنر اسلامی گفت: وقتی از دکتر نصر درباره بهترین ترجمه هنر اسلامی پرسیدند؛ ایشان گفت بهترین ترجمه هنر اسلامی توسط شهید آوینی انجام شده است. شهید آوینی طلایه‌دار فرهنگ ایثار و مقاومت بود.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم گفت: شهید آوینی اسوه مقاومت و بیان پایداری به زبان هنر بود که توانست پایداری و ایثار را در قالب هنر در برنامه‌های روایت فتح نشان دهد.

وی بیان کرد: بنیاد شهید باید به عنوان یک نهاد فرهنگی خاص عمل کند و مطالبات معیشتی خود را از دیگر دستگاه‌ها مطالبه کند؛ بنیاد شهید باید مطالبه‌گر باشد و از قالب یک نهاد برای ارائه خدمات معیشتی و مالی بیرون بیاید. بنیاد شهید بعضاً در اموری مانند بانکداری و معوقات مالی خانواده‌های شاهد وارد شده است که بنیاد شهید را از کار‌های فرهنگی بازمی‌دارد، در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به صورت تخصصی در اموری مانند حفظ آثار شهدا و پراکندن یاد و نام شهدا وارد شود و امور دیگر را از دستگاه‌ها مطالبه کند.

مازنی با اشاره به اهمیت نقش کودکان و نوجوانان در آینده کشور گفت: کودکان و نوجوانان نیازمند آگاهی در ارتباط با فرهنگ مقاوت و ارزشهای انقلاب هستند. چرا در آینده کشور به دست آنها اداره خواهد شد. لازم است نوجوانان ما آگاهی کافی در ارتباط با تاریخ کشور و روز بزرگ سیزدهم آبان داشته باشند و بدانند که چه بر کشور گذشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش رو بودن روز 13 آبان گفت: نوجوانان و نسل‌های جدید ما باید از مسائل دوران انقلاب به‌صورت کامل مطلع شوند و وقایع آن دوران را از افراد حاضر در زمان بشنوند. به‌عنوان‌مثال بخشی از افرادی که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشتند بعدها به شهادت رسیدند و بخشی از آنان امروز نظراتی دارند که لازم است مطرح شوند.

حجت‌الاسلام احمد مازنی افزود: واقعه 13 آبان معلول نگرانی تاریخی مردم از آمریکایی‌ها بود که ریشه چندین ساله داشت. پیش از انقلاب کشورمان در واقع تحت اشغال آمریکا و انگلستان بود و مردم از این وضعیت ناراضی بودند.

مازنی گفت: کشور در اشغال آمریکا بود. در خاطرات اسدالله علم که پیشنهاد می کنم حتما آن را بخوانید آمده است که شاه هر روز با سفیر آمریکا جلسه داشت. یعنی آمریکا برای او دستورالعمل تهیه می کرد.

نماینده تهران تاکید کرد: سفارت آمریکا که به تعبیر امام عزیز جاسوسخانه بود و افراد حاضر در آن سفیر و دیپلمات نبودند بلکه جاسوس بودند توسط مجاهدین خلق منافق تسخیر نشد، توسط چریکهای فدایی خلق تسخیر نشد، توسط توده ای ها تسخیر نشد؛ اینها در ظاهر مدعی ضدیت با امپریالیسم بودند اما در عمل این دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بودند که لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و تلاش مذبوحانه آمریکایی برای بازگرداندن پهلوی را با شکست مواجه کردند.

وی ادامه داد: از رسانه ملی می خواهم به همه فرصت برابر برای اظهار نظر بدهند. ما برای دفاع از انقلاب اسلامی و نظام منطق و استدلال داریم. حرف داریم. واقعه 13 آبان در حقیقت معلول نگرانی عمیق مردم از ماهیت آمریکا و خاطره تلخ کوتای 28 مرداد بود. آمریکایی ها سال 1332 شاه را خارج کردند و بعد او را برگرداندند.

مازنی گفت: امروز بازمانده رژیم خائن پهلوی همان حرفهای بعد از کودتای 28 مرداد را می زند. محمدرضا پهلوی هم که به ایران برگشت دم از آزادی می زد اما وقتی مسلط شد به مشاورانش هم پشت کرد.

نظر شما