سیاستمدار عراقی:

ایران ابرقدرت منطقه است و تحریم ها را خنثی می کند

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۹:۲۸:۴۸
کد خبر: ۷۷۲۵۴۳
ایران ابرقدرت منطقه است و تحریم ها را خنثی می کند
'باقر جبر الزبیدی' یکی از سیاستمداران برجسته عراقی، با محکوم کردن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید کرد: ایران ابرقدرت منطقه است و خواهد توانست سیاست تحریم را به شکست بکشاند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ این عضو کادر رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه ای به مناسبت آغاز دور جدید اقدامات خصمانه دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: تاریخ نشان می دهد سیاست تحریم هیچگاه موفق نبوده و به اهداف خود نرسیده است.

وی افزود: دولت آمریکا ملت ها را تحریم می کند تا بهتر بتواند بر آنها مسلط شود و منابع آنها را غارت کند.

وی گفت: تحریم های تحمیلی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ملت ایران را که با تصمیمی فردی و برغم مخالفت جهانی اعمال شده است محکوم است.

الزبیدی اضافه کرد: ملت مجاهد عراق پیشتر فاجعه تحریم های اقتصادی که بر او تحمیل شد را تجربه کرده است اما تاریخ نشان داده است که تحریم های اقتصادی هیچگاه به اهداف خود نرسیده و تنها به ملت ها آسیب زده است.

این سیاستمدار عراقی گفت: هدف آمریکا از سیاست محاصره اقتصادی بر خلاف ادعایی که مطرح می کند، تحقق عدالت نیست بلکه تضعیف ملت ها برای تسلط آسان تر و غارت منابع آنهاست.

الزبیدی افزود: اگر ابرقدرت ها دنبال عدالت بودند باید آن را در فلسطین، یمن، لیبی و سوریه برقرار می کردند اما آمریکا این کشورها را ویران کرد و از منابع آنها استفاده می کند.

این وزیر سابق عراقی تصریح کرد: ایران یک ابرقدرت منطقه است و می تواند با سیاست تحریم و محاصره اقتصادی مقابله کند. ملت ایران آگاه و ثابت قدم است و خواهد توانست در برابر این ظلم بایستد.

این سیاستمدار عراقی گفت: رهبران جمهوری اسلامی از حکمت، تجربه و توان لازم برای ایستادن در برابر طرحی که ترامپ قصد پیاده کردن آن در منطقه دارد، برخوردارند.

بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحریم نفت ایران در بلندمدت همراه با افزایش بهای نفت به تضعیف دلار در سطح بین المللی منجر شده و به شکست و عقب نشینی آمریکا می انجامد، روندی که بخشی از آن در صحبت های برخی مقامات آمریکا دیده می شود.

«جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا با لحنی که حاکی از ناکامی آمریکا در تحریم ایران است، به همراهی نکردن شرکای تجاری مهم تهران در تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران اعتراف کرد.

وی که سخنانش در موسسه آمریکایی «همیلتون» بیانگر عقب نشینی آمریکا از راهبرد به صفر رساندن صادرات نفت ایران است، برای توجیه این عقب نشینی و عدم همراهی کشورها گفت که قصد نداریم به دوستان و هم‌پیمانان خود آسیبی بزنیم.

شبکه رسانه ای بلومبرگ در گزارشی با اشاره به مخالفت کشورها با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نوشت: بسیاری از کشورهای خریدار نفت ایران یا آشکارا تحریم های آمریکایی را نقض می کنند و یا خواستارمعافیت از تحریم های ضدایرانی آمریکا هستند.

آمریکا تاکنون مجبور شده است دست کم 8 کشور از جمله عراق را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز