رئیس دفتر رئیس جمهور:

زمینه صادرات بیش از گذشته فراهم است

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۱۶:۴۹:۱۸
کد خبر: ۷۷۳۲۶۳
زمینه صادرات بیش از گذشته فراهم است
جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، استاندار و جمعی از مسئولان برگزار و راهکارها و ظرفیتهای تسریع توسعه استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود واعظی روز دوشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان به لحاظ ظرفیتهای توسعه اقتصادی، یک جامعیت ممتازی دارید، گفت: علاوه بر ظرفیتهای کشاورزی، صنعتی، معدنی، گردشگری و موقعیت مرزی استان، آذربایجان غربی از نظر نیروی انسانی جوان و کارآمد نیز بسیار غنی است.

وی با اشاره به مقطع زمانی انجام سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایجان غربی افزود: این روزها بیش از هر زمان دیگری باید بر مسئله تولید ملی و صادرات تمرکز کنیم و آذربایجان غربی استانی است که هم ظرفیت های بسیار خوب صادراتی دارد و هم مسیر صادراتی مهمی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: امروز با وجود محدودیتهای مختلف، زمینه صادرات بیش از گذشته فراهم است

 

و آمار صادرات در ماههای گذشته در بخشهای مختلف و در مجموع رشد خوبی داشته است.

 واعظی با بیان اینکه مزیتهای اقتصادی و انسانی آذربایجان غربی و مرزی بودن این استان باعث می شود که سرمایه گذاری در این خطه مطلوب و زودبازده باشد، تصریح کرد: علیرغم مشکلاتی که آذربایجان غربی در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی داشت، امروز با وجود تنوع قومیتی و موقعیت مرزی، آرامش و امنیت بسیار مطلوب و سطح بالایی در استان برقرار است و این موضوع بستر خوبی را برای سرمایه گذاری بیشتر در استان فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت، بانکها و دیگر نهادهای مرتبط در خدمت فعال شدن ظرفیتهای توسعه استان هستند و به ویژه در زمینه تولیدات کشاورزی که این استان موقعیت ممتازی در آن دارد، باید زنجیره تولید و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تا صادرات این محصولات در استان تکمیل شود.

نظر شما