وزیر خارجه اسپانیا:

اسپانیا تهدیدها علیه ایران را نمی پذیرد

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۲۰:۴۲:۲۵
کد خبر: ۷۷۳۲۹۵
اسپانیا تهدیدها علیه ایران را نمی پذیرد
وزیر خارجه اسپانیا روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با همتای روسی خود با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران، تأکید کرد که مادرید تهدیدها علیه ایران را نمی پذیرد.

به‌ گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، خوزه بورل و سرگئی لاوروف، وزرای خارجه اسپانیا و روسیه پس از دیدار دوجانبه در نشست خبری مشترک، به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

وزرای خارجه اسپانیا و روسیه از سیاست های آمریکا در قبال ایران و بازگرداندن تحریم های اقتصادی علیه این کشور بشدت انتقاد کردند.

بورل و لاوروف همچنین 'تهدیدهای' دونالد ترامپ علیه مقامات ایرانی را سرزنش و تأکید کردند؛ این گونه سیاست ها کارساز نخواهد بود. 

وزیر خارجه اسپانیا در این نشست خبری تأکید کرد که ادامه سیاست های واشنگتن مبتنی بر 'تهدید' طرف مقابل و 'درخواست های یکجانبه' از وی، در عصری که ما زندگی می کنیم، معنا و مفهومی ندارد. 

وزیر خارجه اسپانیا با بیان این مطلب که اتحادیه اروپا بر حفظ برجام تأکید دارد، گفت: این ایده رئیس جمهوری ترامپ که معتقد است 'اگر شما با ما نیستید علیه ما هستید'، سیاستی است که دیگر این روزها خریدار ندارد و به عصری دیگر مربوط می شود. 

 

نظر شما