سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

هند نمی‌تواند پالایشگاه‌های خود را از میزان حجم نفت ایران خارج کند/ آمریکا در تحریم های ایران شکست خورد/ مبادلات ایران با هند با روپیه انجام می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۰۵:۴۴:۲۰
کد خبر: ۷۷۳۶۰۱
هند نمی‌تواند پالایشگاه‌های خود را از میزان حجم نفت ایران خارج کند/ آمریکا در تحریم های ایران شکست خورد/ مبادلات ایران با هند با روپیه انجام می‌شود
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هند یکی از چند کشوری است که از آمریکا مجوز ادامه مبادلات گرفته است، گفت: امروز ما می‌توانیم مدعی شویم که آمریکا نتوانسته به اهدافی که از قبل اعلام کرده بود، برسد.

«اسداله قره‌خانی»، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص نحوه ادامه معاملات ایران با هند گفت: مبادلات ایران با هند مثل گذشته با روپیه انجام می شود زیرا ما با هند مرادوات تاریخی داریم.

وی افزود: قبلا صندوقی را در آن کشور در نظر گرفته بودند که بخشی از معاملات به صورت روپیه و بخشی دیگر به صورت دلار انجام می شد که امکان انتقال دلار در همان تحریم‌های اول وجود نداشت الان هم تقریبا به همان شکل است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هند یکی از چند کشوری است که از آمریکا مجوز ادامه مبادلات گرفته است. آمریکا به دنبال این بود که به هیچ عنوان نفت ایران به فروش نرود؛ البته این خواسته ایالات متحده است اما آیا خواسته‌ کشورهای دیگر از جمله هند هم همین است؟

وی تصریح کرد:  مقدار واردات هند از ایران کم نیست و در حدود 400 الی 500 بشکه در روز رقم بالایی است. این کشور نمی‌تواند پالایشگاه‌هایش را از این حجم نفت خارج کند.

قره خانی ادامه داد: هند از لحاظ سیاسی نمی‌خواهد ایران را از دست بدهد. ایران کشوری است که در تولید نفت سوابق خوبی دارد و اگر بخواهد کشور ما را  از دست بدهد، باید به جاهایی متصل شود که آینده آن مشخص نیست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا قرار بود تا روز 13 آبان ماه ایران را تحریم کند اما حالا شش ماه دیگر به 8 کشور فرصت داد. ما می‌توانیم مدعی شویم که آمریکا نتوانسته به اهدافی که از قبل اعلام کرده بود، برسد.

نظر شما