وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد؛

ضرورت زنجیره‌ای کردن تولیدات بخش کشاورزی

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۲۰:۲۲:۲۷
کد خبر: ۷۷۳۸۱۳
ضرورت زنجیره‌ای کردن تولیدات بخش کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: زنجیره ای کردن فعالیت ها در تولید محصولات کشاورزی از اولویت های این وزارت در دولت تدبیر و امید بوده و خوشبختانه این مهم در حال عمومیت یافتن است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمود حجتی»، وزیر جهاد کشاورزی، در بازدید از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک در شهرستان سربیشه با بیان این که زنجیره ای کردن فعالیت ها در تولید محصولات کشاورزی از اولویت های این وزارت در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده و خوشبختانه این مهم به مرور در حال عمومیت یافتن است،اظهار داشت:ایجاد زنجیره تولید محصولات در بخش کشاورزی موجب پایداری تولید، بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده فعالیت خود و حذف واسطه های غیرضرور می شود.

وی با اشاره به این که استان خراسان جنوبی از استان های کم بارش کشور و مقاوم در برابر خشکسالی است،خاطرنشان ساخت:مردم این استان با اجرای سیستم های نوین آبیاری از جمله روش های نواری و قطره ای برای افزایش راندمان آبیاری تلاش کرده اند.

حجتی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بهره وری آب علاوه بر سیستم های نوین آبیاری،مجموعه سیاست هایی نظیر بهزراعی،خاک ورزی و کشت نشایی را پیگیری می نماید،ادامه داد:کشت نشایی در محصولات چغندرقند و پنبه در استان خراسان جنوبی در حال توسعه است.

وی با اشاره به این که مصرف آب در کشت نشایی تا ۳۰ درصد کاهش و تولید محصول افزایش می یابد،تاکید کرد:تولید محصولات سبزی و صیفی در محیط های کنترل شده و گلخانه ها در استان خراسان جنوبی لازم است توسعه یابد و مسئولان استان باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به راهبرد این وزارت در اجرای طرح های سازگار با اقلیم،توسعه شترداری در خراسان جنوبی را از جمله این طرح ها نام برد و تصریح کرد: اقدامات لازم برای حمایت ویژه از کارآفرینان و سرمایه گذاران در زمینه شترداری و همچنین تمهیدات مقتضی به منظور تخصیص تسهیلات برای تامین نژادهای پربازده شتر شیری باید صورت گیرد.

حجتی، توسعه کشت گیاه خارشتر که گیاهی بومی و سازگار با اقلیم منطقه است را برای تامین خوراک پرورش شتر ضروری دانست و افزود: با فرآوری گیاه خارشتر ضمن بهره گیری از این گیاه در ساخت عرقیات و داروهای پزشکی،می توان از باقیمانده آن در تولید خوراک دام استفاده کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت و فراوری گیاه دارویی خارشتر در دستورکار این وزارت قرار دارد و از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت می شود.

نظر شما