سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل:

مصمم به اعمال حق ذاتی خود در انرژی هسته‌ای هستیم

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۲۰:۳۲:۴۵
کد خبر: ۷۷۳۸۱۶
مصمم به اعمال حق ذاتی خود در انرژی هسته‌ای هستیم
سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل گفت: ایران مصمم به اعمال حق ذاتی خود در انرژی هسته ای و توسعه یک چرخه کامل سوخت هسته ای ملی برای اهداف صلح آمیز است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق آل حبیب»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر حق ذاتی دولت ها در بهره برداری از انرژی هسته ای، تعهد بین‌المللی دولت های توسعه یافته برای همکاری حداکثری با کشورهای در حال توسعه برای بهره مندی همگانی از انرژی هسته ای و دسترسی به تجهیزات، فناوری و اقلام هسته ای برای اهداف صلح آمیز را یادآوری کرد.

اسحاق آل حبیب افزود:‌ «ایران مصمم به اعمال حق ذاتی خود در انرژی هسته ای و توسعه یک چرخه کامل سوخت هسته ای ملی برای اهداف صلح آمیز است».

وی با بیان اینکه اتهامات درباره برنامه هسته ای ایران از ابتدا بی اساس و یک بحران ساختگی بود، مشارکت فعالانه ایران در مذاکرات منتهی به برجام و گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای را بهترین سند برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران دانست.

آل حبیب با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا در نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و برجام؛ افزود: «سیاست آمریکا در قبال برجام و قطعنامه 2231 به طور واضح نشان می دهد که حتی در گذشته، آنها در واقع هیچ نگرانی نسبت به برنامه هسته ای ایران نداشتند. آنها آشکارا درباره نگرانی شان نسبت به این برنامه دروغ گفتند فقط به این منظور که خصومت شان نسبت به ایران را ادامه دهند».

وی گفت: حفظ تمامیت نظام عدم اشاعه هسته ای و ادامه اجرای برجام نیازمند هوشیاری بیشتر جامعه بین المللی در قبال اتهامات ساختگی آمریکا در قبال ایران است. نباید اجازه داد اقدامات فریب کارانه آمریکا بار دیگر باعث یک بحران بین‌المللی شود.

سفیر ایران با یادآوری حق ایران براساس برجام جهت اتخاذ واکنش های متناسب و مقتضی در قبال تحریم های جدید آمریکا، از همه اعضای برجام خواست که تعهدات شان را به صورت کامل ایفا کنند و آمریکا را به علت نقض فاحش برجام و اقدامات غیرقانونی بی پروایش پاسخگو کنند.

وی افزود: «در راستای اصول مندرج در منشور ملل متحد و در حمایت از چندجانبه گرایی، جامعه بین المللی مسئولیت دارد جهت حفظ برجام اقدام و اقدامات غیرقانونی یکجانبه آمریکا را رد کند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز