وزیر پیشین راه و شهرسازی:

جریان ضدرسانه در ۶۲ ماه خدمتم طوری وانمود کرد که به تفریح رفته‌ام/ دلم در هیاهوی قطار سمنان شکست

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۲۰:۴۷:۲۶
کد خبر: ۷۷۴۲۶۶
جریان ضدرسانه در ۶۲ ماه خدمتم طوری وانمود کرد که به تفریح رفته‌ام/ دلم در هیاهوی قطار سمنان شکست
وزیر پیشین راه و شهرسازی گفت: چنان تبلیغ کردند که وزارت راه و شهرسازی در 62 ماه، فاقد هرگونه دستاوردی بود و همه مدیران در این مدت به خوشگذرانی رفته بودند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عباس آخوندی»، وزیر پیشین راه و شهرسازی، عصر شنبه در آیین تودیع و معارفه وزیر جدید راه و شهرسازی گفت: جریان ضدرسانه در 62 ماه خدمت در دولت دوازدهم طوری عمل کرد که نشان دهد وزیر و معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی به تفریح رفته اند.

وی افزود: عده ای در این مدت به هیچ اخلاق حرفه ای پایبند نبودند و این خبرگزاری ها جز انحراف افکار عمومی دستاورد دیگری برای مردم ایران نداشتند.

آخوندی بیان کرد: پس از استعفا، 176 نماینده مجلس از عملکرد 62 ماهه من قدردانی کردند اما عده ای این نمایندگان را زیر فشار قرار دادند. مبنای ورود من به وزارت راه و شهرسازی فقط اجرای طرح های عمرانی نبود؛ بلکه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، مبارزه با فساد، حاکمیت قانون و رقابت منصفانه بود اما جریان ضدرسانه در این 62 ماه همه تلاش خود را به کار برد که هیچ موفقیتی در این دولت و وزارت راه و شهرسازی بخوبی منعکس نشود.

وی اضافه کرد: چنان تبلیغ کردند که وزارت راه و شهرسازی در 62 ماه، فاقد هرگونه دستاوردی بود و همه مدیران در این مدت به خوشگذرانی رفته بودند.

آخوندی ادامه داد: یک جا دلم شکست و آن هم هیاهوی حادثه قطار سمنان بود. از من نقل کردند که همه جانباختگان بیمه بودند و دیه شان پرداخت می شود و جای هیچ نگرانی نیست و بدین ترتیب بر زخم دل مردم نمک ریختند و از من تصویری چون شمر سنگدل ساختند که گویی به عمد و مستقیم در این حادثه مباشرت داشتم.

آخوندی تاکید کرد: یکی از مشکلات دولت انفعال برابر ضدرسانه است. در این مدت 50 درصد تاسیسات زیربنایی و بیش از 80 درصد تاسیسات روبنایی تمام شد و بیش از یک میلیون و 40 هزار واحد مسکن به پایان رسید.

وزیر پیشین راه و شهرسازی ادامه داد: می توانستم هر هفته پروژه مسکن مهر را افتتاح کنم اما نمی خواستم طرحی که بنیان آن نادرست بود ترویج کنم؛ در عین حال خود را متعهد به خریداران مسکن مهر می دانستم و همواره در تلاش بودم بدون اتکا به منابع دولتی این پروژه را به پایان برسانم.

وی افزود: بی تعادلی در بخش مسکن پیش از مسوولیت اینجانب آغاز شده بود و نشانه های آن وجود 2 میلیون و 500 هزار باب خانه خالی، 2 میلیون و 200 هزار باب خانه دوم تفریحی و 19 میلیون بدمسکن بود.

آخوندی ادامه داد: سایه سنگین سوداگری ساختمانی در کنار شهرفروشی در شهرها ما را با مشکلات زیادی روبرو کرد.

به گفته وی، افزایش هشت برابری سقف تسهیلات مسکن بدون استفاده از منابع بانک مرکزی و آغاز احیای بافت های ناکارآمد شهری در 2 هزار و 700 محله به عنوان برنامه ششم توسعه از دیگر دستاوردهای این دوران بود.

وزیر پیشین راه و شهرسازی به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل و جلب موافقت هیات وزیران برای مشارکت در ساخت 985 کیلومتر آزادراه، 200 کیلومتر برای توسعه شبکه ریلی و ساخت 2 ترمینال فرودگاهی به ارزش 12 هزار و 734 میلیارد تومان اشاره کرد.

به گفته وی، با بخش خصوصی برای ساخت 852 کیلومتر آزادراه، یک هزار و 770 کیلومتر ریل به ارزش چهار هزار و 300 میلیارد تومان و توسعه فازهای یک، دو و سه بندر شهید رجایی به مبلغ 10 هزار میلیارد تومان و 900 میلیون دلار قرارداد امضا شد.

وی افزود: پنج مرکز استان با اجرای یک هزار و 200 کیلومتر ریل به شبکه سراسری وصل و یک هزار و 510 کیلومتر خطوط ریلی فرسوده بازسازی شد و توسعه 542 کیلومتر خطوط حومه ای با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد.

به گفته وی در سال 1392، حجم حمل بار با استفاده از ریل 32 میلیون و 700 هزار تن بود که پارسال به 47 میلیون تن رسید و برای اولین بار حمل بار از 22 میلیارد تن-کیلومتر به 30 میلیارد تن-کیلومتر افزایش یافت.

نظر شما