کارشناس مسائل بین‌الملل:

ترامپ توسط دموکرات‌ها مهار می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۲:۰۳:۵۵
کد خبر: ۷۷۴۲۸۵
ترامپ توسط دموکرات‌ها مهار می‌شود
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مجلس نمایندگان برنامه های بین المللی ترامپ را به لحاظ بودجه می تواند مورد بازبینی و بررسی قرار دهد و در جاهایی مانع کار او شود.

«علی خرم»، کارشناس مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص انتخابات اخیر در آمریکا گفت: دموکرات ها در مجلس نمایندگان توانستند اکثریت را بدست اورند اما در مجلس سنا این جمهوری خواهان بودند که اکثریت را در دست گرفتند. در آمریکا سیاست خارجی اول به رییس جمهور مربوط می شود و دوم به مجلس سنا بنابراین از نظر سیاست خارجی خیلی نباید  انتظار تغییر در سیاست های ترامپ داشت. اما مجلس نمایندگان قادر است، برخی مسایل و مشکلات را برای رییس جمهور آمریکا بوجود اورد مانند بودجه، تحقیق و تفحص درخصوص تبانی ترامپ برای پیروزی در انتخابات یا درباره اظهار نامه مالیاتی که او ارائه نکرده است.

او ادامه داد: هرگونه تحقیقات در مورد رییس جمهور امریکا و عملکرد دولت مربوط به مجلس نمایندگان می شود، به همین دلیل سیاست خارجی به مجلس نمایندگان ارتباط کمی دارد. همین که اکثریت مجلس نمایندگان در دست دموکرات ها است، آنها قادر خواهند بود دونالد ترامپ را مهار و یا سیاست های او را تعدیل کنند.

خرم بیان کرد: متاسفانه در امریکا حساسیت ملی نسبت به تحریم های ایران وجود ندارد، به این دلیل که دشمنی ایران و امریکا دیرینه شده و هیچ لابی در ایالات متحده وجود ندارد که از منافع ایران دفاع کند. در حالی که بقیه کشورها دارای لابی هستند و به موقع عمل می کنند و نمی گذارند، دولت امریکا تصمیمی علیه آن کشور بگیرد.

خرم در خصوص عملکرد مجلس نمایندگان در قبال ترامپ مطرح کرد: مجلس نمایندگان برنامه های بین المللی ترامپ را به لحاظ بودجه می تواند مورد بازبینی و بررسی قرار دهد و در جاهایی مانع  کار او شود.

او در خصوص استیضاح ترامپ گفت: اگر مجلس نمایندگان بتواند تبانی در انتخابات آمریکا توسط ترامپ را محرز کند، آن وقت مقدمات استیضاح فراهم می شود اما مجلس سنا هم باید در این مورد موافق باشد و همکاری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز