رئیس جمهور فرانسه:

ترامپ پذیرفت که ما در توافق هسته‌ای ایران بمانیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۳:۴۸:۱۱
کد خبر: ۷۷۴۹۸۹
ترامپ پذیرفت که ما در توافق هسته‌ای ایران بمانیم
رئیس جمهور فرانسه گفت: رئیس جمهور آمریکا تصمیم به ترک برجام گرفت اما در نهایت وی تصمیم گرفت تا باقی ماندن ما (دیگر طرف های امضا کننده توافق) در برجام را محترم شمارد و بنابر روابط شخصی و گفت وگوهایمان وی پذیرفت که ما دراین توافق باقی بمانیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی ان ان، گفت: من یک میهن پرستم که با یک فرد ناسیونالیست(ملی گرا) بسیار تفاوت دارد، من از کشور و ملتم دفاع می کنم و بر داشتن یک هویت قوی باور دارم اما معتقد به همکاری بین افراد مختلف هستم و فکر می کنم داشتن چنین همکاری برای همگان خوب است. چرا که گاهی اوقات ناسیونالیسم گرایی موجب انجام اقدامات یکجانبه برای دست یافتن به خواسته هایتان می شود.

وی گفت: همکاری (بین المللی) باعث نفی هویت ملی گرایی شما نمی شود، اینها می تواند تفاوت های من با رئیس جمهوری آمریکا باشد.

مکرون بیان کرد: داشتن رابطه شخصی با ترامپ مهم است، ترامپ فردی است که تلاش کرد تا به وعده های انتخاباتی خود عمل کند، همانطوری که من نیز تلاش می کنم به وعده های خود عمل کنم و اقدامی که ترامپ در این زمینه انجام داد را محترم می شمارم.

وی ادامه داد: تصور می کنم بنابر رابطه شخصی و مذاکراتی که داشتیم، بتوانیم کارها را بهتر دنبال کنیم، بطور مثال در باره ایران، ترامپ تصمیم به ترک برجام گرفت اما در نهایت وی تصمیم گرفت تا باقی ماندن ما (دیگر طرف های امضا کننده توافق) در برجام را محترم شمارد و بنابر روابط شخصی و گفت وگوهایمان وی پذیرفت که ما دراین توافق باقی بمانیم.

رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: هرچند که دو طرف رویکردهای متفاوتی داریم.برای من مهم ترین کار (ماندن برجام) اجتناب از یک بحران بزرگ در منطقه (خاورمیانه) و دوری از افزایش تنش در منطقه بود، بنابراین فکر می کنم داشتن چنین رابطه ای بسیار مفید بود.

مکرون گفت: در باره پیمان آب و هوایی نیز بطور معمول با یکدیگر گفت و گو داریم و درنهایت باور کنید که آمریکا به این پیمان بار دیگر ملحق خواهد شد، چرا که مردم شما، تجار شما و جامعه مدنی شما خواستار چنین امری هستند. باور دارم که روابط شخصی و دوجانبه ریشه در گذشته دو کشور دارد و وظیفه من ایجاد خوش بینی و انجام اقدامات منسجم است.'

رئیس جمهور فرانسه بیان کرد: امروز یورو جایگزین چندان مناسبی برای دلار نیست، چرا که در واقع یک امر فرامرزی بین المللی برای دلار وجود دارد و ما اروپایی ها در تقویت یورو در برابر دلار ناکام ماندیم، البته در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده ایم اما همچنان ناکافی است.

وی در پایان گفت: من از نزدیک سرگرم گفت و گو با موسسات مالی در سطح اروپا و دیگر همتایان خود هستم تا ظرفیتی را بوجود آوریم که وابستگی هرچه کمتری به دلار داشته باشیم. برای نظم و ثبات اقتصاد جهانی شما نیازمند یک پول قوی مانند دلار و همچنین جایگزینی برای آن همچون یورو هستید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز