رسوایی کودک آزاری در نیوزیلند

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۶:۳۹:۴۵
کد خبر: ۷۷۵۰۸۸
رسوایی کودک آزاری در نیوزیلند
نخست وزیر نیوزیلند گفت: کمیسیون سلطنتی این کشور شکایات مرتبط با کودک آزاری را بررسی خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «جیسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند، در پاسخ به اقدامات انجام شده در کمیسیون سلطنتی این کشور در خصوص بررسی شکایات مرتبط با کودک آزاری در مراکز مختلف دولتی و مذهبی این کشور گفت که دولت این موضوع را مورد پیگیری مستمر قرارداده و تحقیقات را در این زمینه به مراکز مذهبی نیز گسترش خواهد داد.

وی با بیان اینکه چندین هزار نفر در نیوزیلند برای ارائه شواهد و مستندات کودک آزاری ثبت نام کرده اند تاکید کرد نیوزیلند مانند همسایه اش استرالیا نیز باید با این چالش مهم اجتماعی روبرو شود.

وی افزود: در کمیته بررسی کودک آزاری علاوه بر مسائل جسمی آزارهای روحی نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا پس از کسب نتایج به دست آمده درمورد آن تصمیم گیری شود.

در کمیسیون سلطنتی نیوزیلند قرار است آزارهای جسمی و روحی افراد طی سال های 1950 تا 1999در سازمان ها و مراکز دولتی و مذهبی بررسی شود.

طبق گزارش شبکه اس بی اس ، این بزرگترین تحقیقات ملی در تاریخ نیوزیلند خواهد بود.

این کمیسیون که با همکاری دولت نیوزیلند تشکیل شده از ابتدای سال جاری بررسی های خود را با بررسی شکایت ارائه شده در این زمینه آغاز خواهد کرد .

'جیسیندا آردرن 'گفت که نتایج این تحقیقات تا سال 2023 به دولت و مردم این کشور ارائه خواهد شد.

کمیسیون سلطنتی نیوزیلند در ماه فوریه (بهمن 96) به ریاست آناند ساتی یاناند از اعضای پارلمان،با بودجه و اعضای مشخص برای بررسی پرونده تاریخی کودک آزاری در نیوزیلند تشکیل شده است.

دولت نیوزیلند وعده داده است که تحقیقات در این زمینه را در تمام مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاهها، اماکن مذهبی، نهادهای رسمی ورزشی انجام دهد.

گاردین استرالیا نیز گزارش داده برآورد های اولیه با توجه به گزارش های دریافتی حاکی از آن است که بیش از 100 هزار نفر از کودکان و بزرگسالان نیوزیلندی که طی سال های 1950 تا 1990 در موسسات و مراکز دولتی نگهداری می شدند، مورد آزار جسمی و روحی قرار گرفته اند .

رسانه های نیوزیلندی اعلام کردند در صورتی که این موضوع در تحقیقات کمیسیون مورد تایید قرارگیرد نیوزیلند با بزرگترین رسوایی اخلاقی در تاریخ خود روبرو خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز