کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

آمریکا با رصد دادوستدها، بانک‌های خصوصی ایران را تحریم کرد/ بیشترین آسیب را در زمان تحریم مردم می‌بینند/ تحریم بانک‌ها کاملا سیاسی است

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۵:۳۹:۲۰
کد خبر: ۷۷۵۳۲۸
آمریکا با رصد دادوستدها، بانک‌های خصوصی ایران را تحریم کرد/ بیشترین آسیب را در زمان تحریم مردم می‌بینند/ تحریم بانک‌ها کاملا سیاسی است
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: شروع تحریم‌ها به ویژه تحریم بانک‌های خصوصی نه یک تصمیم اقتصادی، بلکه کاملا سیاسی است و مطمئنا مردم از پیامدهای منفی آن آسیب خواهند دید.

«بهمن آرمان»، کارشناس اقتصادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص تحریم بانک های خصوصی توسط آمریکا و تاثیرات آن بر زندگی مردم گفت: تحریم هایی که وزارت خزانه داری آمریکا انجام می‌دهد بر پایه مطالعات و و رصد کردن دادوستد بانک های مختلف و شرکت های گوناگون است. به طور مثال بانک ملی پاریس 9 و نیم میلیارد دلار به دلیل داشتن روابط بانکی با ایران جریمه شد.

وی ادامه داد: تعدادی از بانک های خصوصی ما در اختیار برخی نهادها هستند و ممکن است از طریق بانک های خصوصی نقل و انتقالاتی انجام دهند، بنابراین تحریم های آمریکا علاوه بر اینکه بر روی فعالیت بانک های خصوصی تاثیر می گذارد، تاثیرات خاص خود را نیز بر روی مردم عادی خواهد داشت.

آرمان افزود: نمی توان اظهار کرد که تحریم ها بر زندگی مردم تاثیر ندارند زیرا شرایط تحریم، عوارض و پیامدهای منفی خود را دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: شروع تحریم ها به ویژه تحریم بانک‌های خصوصی نه یک تصمیم اقتصادی،  بلکه کاملا سیاسی است و مردم از  پیامدهای منفی آن آسیب خواهند دید.

نظر شما
پرونده ویژه