کارشناس مسائل خاورمیانه:

تنها گزینه فلسطین تقابل خشونت آمیز با رژیم صهیونیستی است/ گنبد آهنین نمی‌تواند در مقابل موشک‌های حماس مقاومت کند/ اسرائیل به شدت دچار بحران نظامی و امنیتی شده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۵:۳۱:۳۵
کد خبر: ۷۷۵۳۹۶
تنها گزینه فلسطین تقابل خشونت آمیز با رژیم صهیونیستی است/ گنبد آهنین نمی‌تواند در مقابل موشک‌های حماس مقاومت کند/ اسرائیل به شدت دچار بحران نظامی و امنیتی شده است
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترور برخی از شخصیت های تاثیر گذار حماس مانند «نور البرکه» در جهت اجرایی کردن طرح معامله قرن مقاومت فلسطینیان را در پیش داشته است.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در مورد دلایل افزایش موج جدید درگیری ها بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: باتوجه به اقدامات مشترک اخیر آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، برای عملیاتی کردن طرح معامله قرن و سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و سفر وزیر فرهنگ اسرائیل به امارات به نظر می رسد که یک سلسله تحرکاتی برای به حاشیه راندن مساله فلسطین، یهودی سازی بیت المقدس، منع فلسطینیان از تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی و تلاش برای اجرایی کردن طرح معامله قرن، مقاومت هایی از سوی ملت فلسطین آغاز شده است. جنبش های جهادی به این نتیجه رسیده اند که نباید در برابر این چنین طرح هایی سکوت اختیار کنند.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی برای اینکه طرح معامله قرن را عملیاتی کند اقدام به ترور برخی شخصیت های تاثیر گذار جنبش حماس کرد. حمله به «نور البَرکه» یکی از رهبران تاثیر گذار جنبش حماس و به شهادت رساندن وی موجب خشم ملت فلسطین شده است.

هانی زاده اضافه کرد: گروه کماندویی اسرائیلی با نفوذ به «خان یونس» یکی از شخصیت های حماس را به شهادت رساندند که ملت فلسطین و جنبش های جهادی در انتقام خون این شهید اقدام به مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی کردند و یک جنگ تمام عیار را در این منطقه به راه انداختند.

وی تصریح کرد: با توجه سکوت جامعه جهانی در مقابل تحرکات رژیم صهیونیستی حدود هشت ماه است ملت فلسطین انتفاضه بازگشت را آغاز و فاز جدید تقابل با رژیم صهیونیستی، شروع کرده اند. احتمال گسترش پیدا کردن جنگ و بروز خشونت های متقابلی در اراضی اشغالی وجود دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی وضعیت بی ثبات و ناپایداری دارد و مشخص شده که گنبد آهنین هم نمی تواند در مقابل موشک های حماس مقاومت کند. تعطیل کردن فرودگاه بین المللی بن گوریون، بازگشت ناگهانی نتانیاهو از سفر فرانسه و تشکیل نشست های کابینه امنیتی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به شدت دچار بحران نظامی و امنیتی شده است.

وی بیان کرد: از سال 1948 تاکنون ملت فلسطین انتفاضه های گوناگونی را به صورت مسالمت آمیز آغاز کرده اند اما طرح های توطئه آمیز آمریکا و برخی کشورها و رژیم های مرتجع عربی موجب شده است که مساله فلسطین به حاشیه رانده شود و ملت فلسطین نتوانند به حق خود برسند. تلاش های کشور های عربی برای برقراری رابطه با اسرائیل نشان می دهد رژیم های مرتجع عرب مساله فلسطین را به کلی فراموش کرده اند.

هانی زاده معتقد است: در حال حاضر جامعه جهانی نیز در برابر جنایت های اسرائیل نسبت به مردم فلسطین سکوت اختیار کرده و همین موجب شده مردم فلسطین در تقابل با رژیم صهیونیستی تنها بمانند و چاره ای جز مقابله و مقاومت ندارند. آنچه که مسلم است تنها گزینه فراروی ملت فلسطین تقابل خشونت آمیز با رژیم صهیونیستی است.

وی راهکار پایان دادن به این منازعات را تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس عنوان کرد و گفت: جامعه جهانی باید فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسد و آوارگان فلسطینی که تعداد آنها بالغ بر 7 میلیون نفر است، بتوانند به فلسطین بازگردند.

این کارشناس مسائل منطقه تشریح کرد: از سال 1993 که قرارداد اسلو بین تشکیلات خودگردان جنبش فتح و اسرائیل امضا شد هیچ گونه پیشرفتی در شکل گیری یک دولت مستقل فلسطینی حاصل نشد و این نشان می دهد، جامعه جهانی اراده ای برای اینکه ملت فلسطین به حق خود برسد، ندارد.

هانی زاده با بیان اینکه قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی «دونالد ترامپ» در حقیقت نادیده گرفتن حقوق فلسطین است، بیان کرد: تا زمانی که دولت مستقل فلسطینی به طور کامل در بیت المقدس و اراضی 1967 تشکیل نشود، درگیری ها هم چنان بین فلسطین و اسرائیل ادامه خواهد داشت و منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نظر شما