رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران:

شرکت‌های آی تی با تحریم آمریکا عقب‌نشینی نخواهند کرد/ باوجود تحریم‌ها مشکلی برای واردات نداریم/ متاسفانه با هزاران ترامپ در داخل کشور روبرو هستیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۰۵:۰۷:۰۰
کد خبر: ۷۷۵۹۹۵
شرکت‌های آی تی با تحریم آمریکا عقب‌نشینی نخواهند کرد/ باوجود تحریم‌ها مشکلی برای واردات نداریم/ متاسفانه با هزاران ترامپ در داخل کشور روبرو هستیم
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: خودتحریمی‌ها باعث شده بسیاری از واحدهای صنفی ما تعطیل و بسیاری از جوانان بیکار شوند.

سید «مهدی میرمهدی»، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: همه کالاهایی که در واحدهای صنفی ما به فروش می‌رود وارداتی هستند. ما وابسته به تکنولوژی خارجی هستیم و بیشتر این کالاها از چین، کره، مالزی و سنگاپور وارد کشور می‌شود و هیچ مشکلی نداریم.

تحریم‌ها هیچ تاثیری بر صنف ما نمی‌گذارد

وی افزود: ما تحریم‌ها را به راحتی دور می‌زنیم و کالاهایمان را وارد کشور می‌کنیم. آمریکا نسبت به دستوری که به صنف ما داده هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند. ما کالاهای آی‌تی‌مان و صنف ماشین‌های اداری‌مان خیلی راحت از کشورها تأمین شده و وارد می‌شود.

تحریم‌های داخل ریشه ما را می‌زند

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه اعلام کرد: ما یک مشکل داریم و این مشکلات از کشورهای آمریکایی و اروپایی بدتر است. یعنی ما با یک نفر به نام ترامپ روبرو نیستیم با هزاران ترامپ در داخل کشور روبرو هستیم و تحریم‌های داخل ریشه ما را می‌زند. خودتحریمی‌هایی که انجام می‌شود باعث شده صنف ما به نابودی کشیده شود.

وی عنوان کرد: در همه جا به آی‌تی نیاز داریم. واردکنندگان سختی می‌کشند که کالاها وارد کشور شوند. خودتحریمی‌ها باعث شده بسیاری از واحدهای صنفی ما تعطیل و بسیاری از جوانان بیکار شوند که اخیرا شاهد خروج سرمایه و نخبگان از کشور به کشورهای دیگر مثل کانادا بودیم.

میرمهدی با بیان اینکه ثباتی در واردات نیست، افزود: حدود شش ماه است که کالاهای ما در گمرک دپو شده اند و در آخر مصرف‌کننده باید هزینه آن را را پرداخت کند. اینها به خاطر عدم ثبات مدیریت و توانمند نبودن مدیران در رأس است که متأسفانه رشته‌شان به واردات، تولید و صنایع ارتباطی ندارد.

وی بیان کرد: برای واردات مشکلی نداریم و مشکلات داخلی باعث افزایش قیمت ها شده است. با اعتباری که از چین، مالزی یا امارات گرفته بودیم، شرکت یک سال با آن  کار می‌کرد و بعد از یک سال آن اعتبار را به شرکت خارجی برمی‌گرداند. همه اینها را به یک باره از بین بردیم و دولت اعلام کرد نباید به صورت اعتباری کالا وارد کنیم و مشکلات زیادی برای واردکنندگان به وجود آمد.

وی تصریح کرد: ما با ارز 4 هزار و 200 تومان کالا در گمرک داریم اما ترخیص نمی‌شود؛ خود دولت این ارز را داده اما مدیران سنگ اندازی می کنند. متأسفانه در نهایت مصرف کننده ضرر و زیان خواهد کرد.

میرمهدی ادامه داد: ما حدود 5 هزار واحد صنفی از دو نفر تا بالای 1000 نفر داریم. جلسات بسیار زیادی با مسئولین برگزار شد که متأسفانه هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم. برای همه این مسائل مدارک و مستندات ارائه دادیم اما نتیجه‌ای نداشت.

تحریم‌های  آمریکا کارساز نیست

رییس اتحادیه صنف رایانه تهران در خصوص تحریم چند شرکت بزرگ آی‌تی توسط آمریکا و نحوه ادامه فعالیتشان در دوران تحریم گفت: این شرکت‌ها به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کنند و کار خود را انجام می‌دهند. همین شرکت‌ها اولین شرکت‌های واردکننده هستند، به شرطی که در داخل با مشکل مواجه نشویم.

میرمهدی در پایان افزود: درخواستمان از وزیر صمت این است که ما را به عنوان نماینده 5 هزار واحدی  بپذیرد و گوش به مشکلات ما دهد و سپس تصمیم‌گیری کند. خواهش می‌‌کنیم بدون کارشناسی تصمیمی گرفته نشود که عواقب آن برای کشور بسیار مضر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز